FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 18. 11. 2025, svátek má Romana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázka dne č. 6 - Výškoměry Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Otázka dne č. 6 - Výškoměry   7. 3. 2007 / 00:03
nimbo
môj príspevok do diskusie o chybách výškomeru. Je to skôr z technického hľadiska.
chyby:
metodické -spôsobené odchýlkou v priebehu tlaku reálnej atm. oproti MSA a odchýlkou v priebehu teplôt ooproti MSA. Najvôčší vplyv na veľkosť tej to chyby má odchýlka teplotného gradientu. Chybu vzniknutú zmenou vzťažnej úrovne tlaku je možné pri známych hodnotách zmien korigovať prestavením výškomeru.
prístrojová - trenie v prevodových častiach výškomeru
- nevyváženosť jednotlivých dielov
- nelinearita stupnice
- vplyv teploty
- hysterézia a dopružovanie membrán
Trenie sa prejaví silou pôsobiacou v ložiskách, kĺboch a ozubených kolesách. Jej mechanický moment zaťažuje barometrickú krabicu a znižje výchylku jej membrány. Vplyv trenia sa potláča umelými vybráciami pomocou elm vibrátora, ktorý periodickými mechanickými rázmi v jednotkách Hz vibruje mechanizmom. Tieto vibrácie majú vplyv aj na hysteréziu a dopružovnie membrán.
Príčinou teplotnej chyby je veľký teplotný pracovný rozsah výškomeru (-60 až +50°C). Teplota má vplyv na barometrickú krabicu u ktorej je teplotne závislý modul pružnosti materiálu membrány. So zmenou pružnosti sa mení aj výchylka membrány. Uplatní sa aj teplotná zmena dĺžok jednotlivých dielov prevodového mechanizmu, čo môže mať za následok nežiadúcu výchylku, ale hlavne zmenu vôle v prevodoch a tým aj zmenu trenia. Teplotná kompenzácia výškomeru sa robí najčastejšie pomocou bimetalového pásika, ktorý koriguje teplotný prehyb krabice.
Aerometrická chyba - vzniká nepresným snímaním statického tlaku vzduchu vyhodnoteného výškomerom. Následkom nedokonalosti snímača a v dôsledku nezodpovedajúceho rozloženia tlaku v jeho blízkosti, je tlak vedený do výškomeru iný ako je skutočná hodnota v vonkajšej atmosfére nenarušenej pohybom lietadla. Snímače statického tlaku bývajú umiestnené na oboch stranách trupu aby sa potlačila chyba v dôsledku nenulového vybočenia a následnom zvýšení statického tlaku na jednej strane a znížení na strane druhej.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ