Nebylo Pracuju s tím dnes a denně, tak vím o čem mluvím... Ten článek nenaráží na odstranění téhle chyby (to ani principiálně nejde), ale na zpřesnění určování tlakové výško. To čem hovoří ten článek tedy není žádné rušení, ale naopak zavedení tzv. RVSM - Reduced Vertical Separation Minima. Je to soubor pravidel, která říkají, že když letadlo splňuje určité podmínky (dva nezávislé certifikované výškoměry, autopilot schopný přesně držet a hlavně dosahovat hladinu, a ještě nějaké další), tak se v prostoru RVSM mohou upatňovat 1000ft až do FL410 a ne jen do FL290 jako tomu bylo dříve. Od FL410 výš i nadále musíme zůstat u 2000ft rozstupu, protože tam nám ani stávající přesné výškoměry nepomohou.
Nicméně faktem zůstává i nadále, že i u moderních přesných výškoměrů je ve vysokých hladinách skutečná výška velmi odlišná od naměřené tlakové - pouze všechny výškoměry u RVSM schválených letadel ukazují s daleko větší přesností stejné (tlakové) hodnoty. |
|