|  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sudá,Lichá,TL,TA 5. 9. 2007 / 01:58 | |
|  | Tak vidím, že mně nikdo důkladně nečte, tak to zdůrazním ještě jednou a tentokrát na plná ústa ;o)
Něco jako "země, co používají N/S systém" v reálném IFR provozu neexistuje, osobně bych to nazval zažitým (zlo)zvykem uvedeným jako zjednodušení pro IVAO/VATSIM. Jedinou výjimkou v rozumném okolí je tuším Izrael. Naproti tomu ale existuje systém značení tratí (viz zmiňovaný Jeppesen), kdy jsou výjimky ze standardního E/W systému uváděny jako dodatečná informace ke každému segmentu. Výjimky jsou častější v zemích, kde je dominantní N/S provoz (Itálie, Francie, Švýcarsko, Španělsko, Portugalsko, Maroko, ...), které sousedí s Oceanic prostory, non-RVSM prostory, apod. Není náhoda, že země označované jako mající N/S systém mají těchto výjimek mnohem více než ostatní. Pořád jsou to ale jen výjimky - tzn. neoznačené tratě dodržují klasický E/W systém.
Čili - jediná správná cesta je vzít do ruky enroute mapu (Jeppesen pokud možno) a tam se zkuste zakoukat na označení tratí. V místech kde jsou výjimky je malá šipečka a u ní písmeno A (lichá hladina) nebo B (sudá hladina). Podle směru šipky se pak uvedená hladina aplikuje. Pokud to někdo nechce tímto způsobem řešit, pak nezbývá než považovat výše uvedené země za N/S a podle toho letět, což samozřejmě v mnoha případech povede ke konfliktům. Samozřejmě rovněž podle odborné úrovně dotyčných řídících a pilotů v daném prostoru. |
| |
|