FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Sudá,Lichá,TL,TA Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sudá,Lichá,TL,TA   5. 9. 2007 / 01:58
Rychlokvaška
Tak vidím, že mně nikdo důkladně nečte, tak to zdůrazním ještě jednou a tentokrát na plná ústa ;o)

Něco jako "země, co používají N/S systém" v reálném IFR provozu neexistuje, osobně bych to nazval zažitým (zlo)zvykem uvedeným jako zjednodušení pro IVAO/VATSIM. Jedinou výjimkou v rozumném okolí je tuším Izrael. Naproti tomu ale existuje systém značení tratí (viz zmiňovaný Jeppesen), kdy jsou výjimky ze standardního E/W systému uváděny jako dodatečná informace ke každému segmentu. Výjimky jsou častější v zemích, kde je dominantní N/S provoz (Itálie, Francie, Švýcarsko, Španělsko, Portugalsko, Maroko, ...), které sousedí s Oceanic prostory, non-RVSM prostory, apod. Není náhoda, že země označované jako mající N/S systém mají těchto výjimek mnohem více než ostatní. Pořád jsou to ale jen výjimky - tzn. neoznačené tratě dodržují klasický E/W systém.

Čili - jediná správná cesta je vzít do ruky enroute mapu (Jeppesen pokud možno) a tam se zkuste zakoukat na označení tratí. V místech kde jsou výjimky je malá šipečka a u ní písmeno A (lichá hladina) nebo B (sudá hladina). Podle směru šipky se pak uvedená hladina aplikuje. Pokud to někdo nechce tímto způsobem řešit, pak nezbývá než považovat výše uvedené země za N/S a podle toho letět, což samozřejmě v mnoha případech povede ke konfliktům. Samozřejmě rovněž podle odborné úrovně dotyčných řídících a pilotů v daném prostoru.
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ