OK, tak já k těm pár věcem taky něco doplním ;o) V řadě záležitostí jde jen o jiný přístup (ty tu nemusíme diskutovat, to řeší každý trochu jinak a určitě to nesouvisí s (ne)akceptovatelností americké licence). V jiných věcech ale souhlasit nemůžu.
1. zatáčka - ten tvůj odstavec mi nějak nedává smysl Jednak mluvíš o dosažení bezpečné výšky pro manévrování (a je celkem jedno jestli je to 100-150m nebo 500ft, každá škola/provozovatel má svou definici bezpečnosti), v čemž bychom byli v souladu a pak najednou zase píšeš, že je to před koncem dráhy nesmysl, že se to provádí hlavně podle výšky. Nějak nechápu.
Orientace podle konců křídla - ty nýtky samozřejmě platí pro konkrétní éro (v mém případě Piper Warrior) a výšku okruhu (1000ft AGL), jde ale o to, že pro každé éro, letiště, výšku a vzdálenost bys měl mít nějaký shodný pohled na dráhu versus letadlo a ne letět nějaký ground track podle toho co je na zemi. Když už pro nic jiného tak pro omezený výhled dolů pod sebe a proto, že máš povinnost sledovat okruh a dráhu.
Úkony - opět, to je záležitost provozovatele. Já jsem popisoval to jak to řešíme my a nenazývám to v žádném případě dogmatem 
Let podle objektů, polohy zatáček - pokud budeš točit první zatáčku podle objektů, tak to bude podle větru pokaždé v jiné výšce. Tím pádem, pro dodržení priority bezpečné výšky, se začne točit zatáčka podle ní a tím pádem vzdálenost (a stejně tak poloha) nehraje roli. Stejně tak v případě 4. zatáčky - pokud bude vždy na stejném místě a budeš mít silný protivítr, tak budeš zbytečně honit výšku zvýšeným výkonem motoru na finále.
Všemu tomuhle optimalizování letu (projekce 45 stupňů, jiná poloha zatáček) se říká rozpočet na přistání. Kdyby to bylo pokaždé to samé, tak to není žádný rozpočet ;o)
Okruhy se nepitvoří jen kvůli provozu, ale i podle povelů řídícího, počasí, protihlukovým limitům, blízkosti jiných řízených prostorů, apod. Důvodů je mnoho. Já jsem osobně za celou dobu co lítám snad neletěl okruh dvakrát stejným způsobem.
A k těm bodům - ty A a B body jsou vpodstatě taky vstupní/výstupní, resp. následující po těch vstupních ve formě jakýchsi VFR SID/STARů v CTR. Že na LKMT vycházejí přím odo okruhu pro C152 je dáno místními postupy a způsobem jakým vás to učí a jinde a pro jiné letadlo to platit nebude.
Mimochodem k tomu co jsem popsal já - lítal jsem sice v USA, ale podle JAA postupů a s JAA instruktory. Pro ČR jestli se nepletu platí totéž. |
|