No problém máš v tom, že o přerušení vzletu se rozhoduješ na základě překročení/nepřekročení V1 - takže jsou tu dva aspekty:
a) pokud šlo o problém po překročení V1, tak rozhodnutí pokračovat se je bezpečnější, než rozhodnutí přerušit. Při rozhodnutí se pokračovat totiž máš šanci, že se do konce dráhy do vzduchu dostaneš, při rozhodnutí přerušit máš jistotu, že nedobrzdíš a skončíš v poli.
navíc byl tady zmiňován problém s indikátorem rychlosti a to přináší dvě další kompikace:
b) pilot ví, že indikátor rychlosti není vpořádku a tak se raději rozhodne pokračovat, protože neví, zdali už překročil V1 nebo ne a považuje to zabezpečnější...
c) pilot neví, že indikátor rychlosti není v pořádku, ten třeba ukazuje víc, než kolik letadlo skutečně letí a tak se třeba rozhodne pokračovat v dobré víře, že už je nad V1 a přitom letadlo se ve skutečnosti pohybuje pomaleji.
|
|