FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 8. 8. 2025, svátek má Soběslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Potíže s B737 Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Potíže s B737   9. 10. 2007 / 23:34
Marky Parky   
Ach, my spolu budeme asi textově válčit pořád ... a mé rady z minula o tom nerýt do něčeho, čemu nerozumíš, si k srdci nebereš. Kdyby ses aspoň zeptal, než něco plácneš...

Škoda, že ze všech těch lidí, kteří tě dneska mohli řídit tohle dělal ten jeden jediný, který s profesionálním ATCOváním měl půl roku co dočinění. A za celý ten půlrok reálnému provozu nedal jedinému letadlu letícímu přes BODAL do BNO příletovku, pokaždé letadlo odladil rovnou na Brno a za celou dobu to nikomu nevadilo . Proč?

a) ACC Praha prostě příletové tratě do LKTB nepřiděluje. Tak jest psáno v koordinačních dohodách mezi ACC Praha a APP Brno. Abych byl přesný, tak podmínky pro předání jsou "nekonfliktní na bodu BODAL v klesání do FL130". První věc co pak udělá Brněnský řídící je, že vydá nějaké další povolení pro přilétající let (nejčastěji radarové vektorování). Takže to co jsem udělal je standardní postup popsaný v koordinačních dohodách.

b) Mezí letového povolení pro tebe není BODAL, ač je to poslední bod tvého letového plánu. Touto mezí je až význačné radionavigační zařízení letiště nebo IAF přidělené příletové. Tohle bys měl jako pilot vědět a tím pádem i vědět co máš dělat dál po BODALu - prostě pokračovat na BNO a vklidu očekávat až příslušné povolení dostaneš. Kdybys byl dobrý pilot, tak bys dokonce věděl jednak, že obě příletové tratě co můžeš dostat jsou po BODALu totožné a dokonce jsou totožné s tratí přímo BNO a navíc už bys měl dávno naposlouchaný (na síti přečtený) ATIS cílového letiště a tedy už bys dávno věděl kterou příletovou máš očekávát - tím pádem bys měl už dávno připravené FMC a nedošlo by ke "zrušení LNAV letu" (což je mimochodem pěkná konina

c) Protože ne všichni piloti jsou takhle dobří, a ne na všech letištích je všechno jasné, může se samozřejmě stát, že pilot znejistí, a raději se zeptá co má po BODALu (či jiném bodu) dělat. Na tom není nic špatného a výjmečně se tak stávalo i v reálu. Nicméně na to navazuje další věc a to bod d)

d) Přejděme k profesionalitě - za neprofesionální považuji já naopak tvůj přístup. Po tvé první otázce na příletovou (což by se dalo chápat - viz výše) jsem ti jasně řekl "Stand by". Tohle znamená, že jsem tvoji žádost slyšel, ale nemůžu ji v tenhle okamžik vyhovět. Důvod proč nemůžu je jednoduchý - ve výše uvedeném odstavci jsou jasně dané podmínky předání. Pokud bych ti já z vlastní vůle bez koordinace dal příletovou trať, tak tyhle podmínky poruším a způsobím tím potenciální problém na straně brněnského APP. Takže mám dvě východiska
- i) koordinovat s Brnem, zeptat se ho jakou ti mám dát příletovku a tu ti následně předat - což vzhledem k tvé vzdálenosti od BODALu nemělo smysl, než by se to dohodlo, tak jsi byl stejně za BODALem...
- ii) počkat až budeš nekonfliktní (v oblasti 15 mil kolem tebe byly další tři letadla z nichž minimálně jedno bylo konfliktní - ono to že ty na TCASu vidíš 4 hladiny pod a nad sebe neznamená že tam nejsou jiná letadla ve vertikálních pohybech) a pak tě standardně odladit do Brna, kde dostaneš další instrukce

Samozřejmě jsem zvolil možnost ii). Takže jsi dostal Standby. Na to jsi nereagoval a dál jsi vesele blokoval frekvenci svou žádostí (a logicky dostával jsi další staby).
Teprve ve chvíly, kdy jsi byl bezpečně vykřižován (a nikoliv na tvé třetí připomenutí, jak se mylně domníváš), jsi dostal že máš přejít na Brno. Navíc jsi zcela jasně dostal informaci, že další povolení dostaneš od něj - takže žádné "mimo očekávání na jiné stanoviště", ale úplně standardní odladění navíc s doplňující informací co máš očekávat. Nedovedu si představit co víc by sis mohl přát. Takže když se vrátím k naší situaci a proč byl tvůj přístup neprofesionální - pokud jsi od řídícího dostal standby, tak nechápu proč jsi dál na frekvenci výkřikoval dokole na které jsi nemohl dostat odpověď. (Resp. chápu - protože jsi nevěděl, byl jsi nervózní a nevěřil jsi ATC... to ale lze jen těžko nazvat profesionalitou).

f) Nechápu co myslíš těmi 2000ft o kterých mluvíš - ve FPL jsi měl vyplněno FL150 a tu jsi také jako cestovní měl. Pokud narážíš na to, že jsem tě na BODALu klesal do FL130 (což je 2000ft dolů), tak tím jen opět prokazuješ svou neznalost, protože to je moje povinnost tam klesat přilétávající letadla do Brna do této letové hladiny.

Co říci závěrem - minule když jsme spolu měli "potyčku" tady na péráku a tvrdil jsi tu svoje výmysly "jedna paní povídala", tak jsem to bral s nadhledem, protože se mě to osobně netýkalo a šlo obecné teoretické záležitosti.

Tentokrát se mě to týká a jen moje vlastní slušnost mi zabraňje se ozvat trošku ostřeji - nicméně buď prosím tě tak laskav a předtím, než se zase do někoho obuješ veřejně na fóru, tak si v první řadě zameť před vlastním prahem a když chceš někoho za něco kritizovat, tak musíš vědět o čem mluvíš, neplácat kraviny a nevystavovat naodiv svoje vlastní chyby
   Seznam příspěvků  
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ