|  | Re: Re: Re: 15xRe: Nástupce legendárního Concordu 6. 2. 2008 / 15:12 | |
|  | Ahoj Matesi,
myslím, že se nejedná ani o nějakou polemiku, možná jsem to nenapsal tak jasně, ale já s tebou v zásadě souhlasím Operations jsou takovou prodlouženou rukou posádky a vždycky jsou velkou pomocí. Právě proto jsem o tom psal - o tom že je potřeba tyhle věci řešit a komunikovat. Ostatně i PLOG (computer flight plan) pro daný let obsahuje většinou od nich doporučená záložní letiště podél celé trasy i se všemi potřebnými údaji, takže dost často není ani co řešit, člověk si v FMC ve FIX page všechny tyhle letiště dopředu zvýrazní i s nějakým rádiusem a má o starost míň. A co je jednodušší, než v případě problému tohle řešit s někým, kdo má tohle všechno v malíku, má k tomu schopnosti, znalosti a vybavení a zařídí co je potřeba. Dokonce je tohle i součástí SOP.
Ale psal jsem to jak jsem to psal, protože tohle všechno je ideální svět...řekněme takový let nad Evropou středně velké aerolinky s potřebným zázemím, když odejde jedna hydraulika. Ale když to bude nad Atlantikem, Pacifikem, Afrikou, Sibiří...a když místo hydrauliky nastane explozivní dekomprese, nebo někomu na palubě visí život na vlásku...nebo je to malá společnost, která nemá na každém rohu základnu nebo alespoň nasmlouvanou společnost na maintenance a operations....někdy na ideální řešení není prostě prostor nebo čas.
Takže rozhodně s tebou souhlasím a ani náhodou jsem to nemyslel tak jak jsi psal v poslední větě. Lítání je o týmové spolupráci a jen hodně malinkatá část onoho týmu sedí v "pointy end".
Jinak k tomu rádiu - na dálkových tratích se k tomuhle účelu používají krátký vlny (HF) a v případě Evropy se téměř kdekoliv dovoláš i na klasických leteckých frekvencích ve VHF pásmu. Ať už své vlastní společnosti, nebo nějakému operátorovi jako je GlobeSpan nebo jak se jim říká. |
| |
 |  |  |  |  |  |  | ropa - memorex  | 06. 02. 08 v 17:26 |
|
|