To je hoooodně problémů v jednom :
a) IFR je IFR a je prakticky jedno, jestli je noc nebo mlha, vždy se letí podle přístrojů
b) IFR vybavení neznamená FMS, ale VOR, DME, NDB, ILS a přijímač markerů pro ILS. S tím vystačíš a dá se podle toho letět IFR bez autopilota. To že je autopilot v FSce i v Cessně je v našich podmínkách nereálný. FMS(FMC) v cessně obvykle taky není.
SID a STAR procedury jsou dvojího druhu - klasické a RNAV. Pokud nemáš vybavení pro RNAV( t.j. prakticky FMC), musíš letět klasický SID nebo STAR, t.j. prakticky trať kde stačí VOR , DME a NDB. Takový SID/STAR existuje na každým letišti pro každou dráhu.
c) Nikdo tě nenaviguje - TWR ( APP,.. ) ti dá SID a ten musíš zaletět sám podle VORu, DME, NDB a mapy.
d) Řídící Ti může dát "Radar departure" nebo "Vektorování" a pak skutečně letíš kursem , co ti řekne APP... ( velmi obvyklé v ČR ).
e) No pokud máš v Cessně FMC + autopilota , pak asi se zapnou po staru jako v 737. Ale to je věcí postupů pro to určité letadlo a vybavení.
f) Pokud zvolíš správný SID ( t.j. ne určený pro FMC ) , tak každý bod je definovaný např. radiálou a vzdálenost v mílích od majáku VOR . To Ti pak ukazují přístroje ( VOR, DME ) a musíš se naučit se podle nich orientovat.
Obecně doporučuji : zapoměň na FSnavigator, FMS a nastuduj si navigaci podle VOR, NDB , DME a pak to zkoušej. To je základ.
|
|