FSNavigator je možná jediný program, který má elektronickou databázi SID a STAR. Ale sedni si do Cessny nebo do L200, odleť z Ruzyně podle DONAD 1A a nezapomeň si s sebou vzít FS Navigator )) Zní to jako blbost a je to blbost. As real as it gets ti samozřejmě může dopřát obyčejný papír. Prostě si potřebný příletový či odletový plánek vytiskni, zařaď do šanonu pro příslušné letiště ja je vymalováno.
Pokud se v non-RNAV SIDu vyskytuje nějaký FIX, pak je to vždy FIX, který je zaměřen a definován ve vztahu k radionavigačním zařízením, která jsou v dané oblasti k dispozici. Podívej se do AIPu, např. pro LKPR jsou tyto body defiovány v separátní tabulce, vždy pomocí radiomajáku (VOR-DME), radiály a vzdálenosti (míle i kilometry).
Body se nikdy nevymýšlí. Mohou být ale konstruovýny on-fly. Neboli, tam, kde je např. definován ARC okolo nějakého bodu (např. VOR-DME), je možno tento oblouk zkonstruovat jako posloupnost bodů na různých radiálách a v různých vzdálenostech. Potom se tyto fixy označují pomocí zkratky radionavigačního zařízení a vzdálenosti. Pokud je vzdálenost od navaidu do 99NM pak se dává za zkratku navaidu (např. OKL20 - 20NM od Prahy), pokud je více než 99NM pak se dává před zkratku (např. 24OKG - 124 NM před Chebem). Podotýkám ale, že se jedná především o waypointy, protože jsou umístěny na definované "cestě", radiále k/od daného radiomajáku. Ale uznávám, že FSNavigátor si asi všechny nestandardní fixy, intersections a waypoints, které nejsou definovány v AIPu, prostě vymýšlí, aby tím nahradil některé jiné pseudo-body, které jsou jinak definovány naletěním radiály nebo vzdáleností od nějakého bodu.
Pro Cessnu vyžaduj klasické non-RNAV SIDy a STARy, které jsou definovány pro dané letiště. Pokud by ti ATC dával jiné, použij magickou formulku: "unable to comply, we are not RNAV equipped". Ale nesnaž se o to v případě, že bys letěl např. Airbusem - ATC to pozná.....
Karel |
|