FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 18. 12. 2025, svátek má Miloslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ešte nejaké novosti o páde Tu 154 Jeden příspěvek | Celý strom
Ešte nejaké novosti o páde Tu 154   15. 12. 2010 / 11:54
Rychlokvaška
Já si zase myslím, že v pikách nebyli až když zavadili o strom, ale už v okamžiku, kdy se rozhodli provést celou tuhle hroznou věc, záměrně, při zdravém rozumu a v situaci, kdy měli tolik jiných možností. Můžeme se tu dohadovat o tom jak to pak celé proběhlo, co je mohlo a nemohlo zachránit, co mohli a nemohli udělat, co byla chyba a co ne....

Přijde mi to ale jako debata sice zajímavá, ale pro nejaké poučení zbytečná. Ještě jsem nepotkal pilota, který by podobným způsobem od oka konstruoval v naprosto marginálním IMC nějaké napůl GPS nepublikované přiblížení a pak ho letěl a ještě v počasí ve kterém na minimech nemohl nic vidět a ještě pod minima. O tom že by nějaký takový postup dostal schválen provozovatel letadla nebo letiště ani nemluvě. Slyšel jsem i z první ruky (někdy z druhé po pozůstalých) jiné podobné historky z Afriky a Jižní Ameriky, ale nikdy ne na dopravních letadlech a v podmínkách, kde se nehraje ani na předpis, ani na zdravý rozum.

Víš Vašku představ si (a promiň mi amatérské přirovnání), že máš třeba za měsic objednaného pacienta na nějakou banalitu, třeba vytažení šroubů po zlomenině. Místo toho se rozhodneš si ho vzít dneska, místo v nemocnici ho odvezeš na směťák, tam vemeš nějakou pohozenou kudlu, rozpižláš mu koleno i s celou nohou, kombinačkama mu vytáhneš půlku věcí co tam má, necháš ho tam ležet a odejdeš domů, zoufalé volání o pomoc ignoruješ. Pacient zemře. Očekáváš, že bude někdo řešit, že zemřel protože vykrvácel, nebo díky otravě krve, nebo hlady, nebo umrznul? Nebo kdyby ta kudla byla umytá, že by třeba přežil?

Jasně, tohle JE něco jiného a podrobný rozbor celé události je potřeba. Ne že by snad k něčemu byly jejich poslední okamžiky, protože pevně doufám, že jejich šílený nápad nebude nikdo chtít replikovat, ale z technického pohledu a lidské výkonnosti je to důlezité pro ostatní i obor jako takový.

Taky plně respektuju, že v letectví se na nikoho neháže vina a řeší se objektivně průběh události a doporučení jak se jí příště vyvarovat. V tomhle případě mi ale skoro přijde (vzato ad absurdum), že do doporučení stačí napsat - lítejte jako piloti, kteří chtějí přežít. A rozbor celé události může skončit doporučením - divertujte. Zbytek je totiž řešení doporučení na následné kroky, které vyplývají ze situace, kterou normální pilot nikdy neudělá (aspoň jsem v to doufal).

Stejně se na to dívám z teplého křesla doma i z horkého křesla tam nahoře, než se pustím do jakéhokoliv přiblížení a přistání.

A tak znovu ríkám, nechci vinit posádku. Čeho jsem v tomto případě ale ještě víc dalek je tu posádku omlouvat. Omluvit z jejich kroků jde opravdu máloco....

Just my 2c
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ