Přečetl jsem si článek na idnesu od Kellera a zaujala mne věta:
-------------
Každý vícemotorový dopravní letoun je konstruován tak, aby letadlo bylo schopné letět i při vysazení jednoho motoru při vzletu a přistát i při vysazení více pohonných jednotek - například dvou motorů u třímotorových letadel
-------------
Podle mne jsou tři situace, které můžou po minutí V1 až po přistání nastat.
a) počet motorů nutných pro vzlet
b) počet motorů nutných pro schopnost udržení stroje v horizontálním letu
c) počet motorů nutných pro přistání
co platí pro a), musí paltit zákonitě i pro b) + c)
Co platí pro b) musí platit i pro c)
c) tam závisí na výšce a vzdálenosti od prahu dráhy, v optimálním případě může c) být = 0
otázka zní: Jak je to u JAK-42 a) = ? , b) = ? - ví to někdo?
(tipoval bych že 2, 2) |
|