Tady všichni tak nějak počítají s tím, že víš kam jet a kudy, ať je to gate, spot před pojížděčkou, nebo deicing pad. Ale když je to pod sněhem, nejsou vidět čáry, natož kde je beton a kde tráva (světla tu obecně ani neřeší, bo tady nebývají mlhy a horší než CAT I podmínky), tak se proplítat mezi letadlama a stožárama světel, to mi fakt přijde občas uhozený...spolu s jejich GND ATC, všema rwy v použití zároveň, ani se nedivím, že mají neustále incursion problémy. Přejet při poježdění nějakou dráhu, to jsou nervy. A poté co jsem jednou v noci viděl čekající Citejšnu na dráze, kterou jsme přejížděli (že tam stojí letadlo bylo vidět až když jsme byli na dráze a to bylo tak 50m od nás), tak už opravdu jedu pohledem světlo po světle, jestli tam něco není...
EU-OPS - nojo, evropskej úředník. Jsem trochu optimista, protože se to dá pořád ještě připomínkovat a ladit, ale nakonec to stejně budou dělat stejní "spisovatelé", jen budou od aerolinek.
No a pokud jde o minima a další věci - máme to trochu jednodušší v tom, že jsme pořád pod Britskou AOC, takže jedeme podle vlastních pravidel. Tzn. nemáme povolené TERPS, LAHSO, apod. Taky naše LIDO charts jsou upravené podle potřeby, takže minima máme jasně daná v tabulkách. Pokud by šlo o nepublikované letiště, nebo nějakou speciální situaci, pak máme ještě company minima, ale obecně co je na chartech, to je závazné.
ATC se ze začátku trochu divili, ale jsou šikovní a flexibilní, takže si už zvykli na to, že když letí WestJet s Britskou registračkou, že je všechno malinko jinak  |
|