|  | Suchoj SuperJet havárie 9. května 2012 v Indonésii - Final Report 19. 12. 2012 / 12:22 | |
|  | O něco tě poprosím Radime - jestli máš kvůli něčemu-někomu dneska blbou náladu, tak tu debatu nechejme na jindy. Nikde jsem tady nezahajoval antiruskou debatu, ani neprohlásil že "Poláky počítám mezi Rusáky". Vkládáš si sám mezi řádky něco, co jsem tam rozhodně nechtěl dát a ani nedal.
Shodou okolností jsem se teď nějakou dobou zabýval moderní avionikou a u toho jsme řešili pár podobných nehod. Ta otázka na kterou jsem se ptal (a nebyla myšlena ironicky a neměla nic proti rusku, byl to "dotaz na zkušenější" jak jsem psal) tam padla několikrát a nebyla jak se říká z mé huby. Chtěl jsem prostě vědět, jestli to třeba není tím, že tyhle "západní systémy" jsou často bastl do původní avioniky, nebo proto, že nejsou kvalitní databáze pro místa kam lítají, nebo prostě nějaký jiný výcvikový důvod, proč je nedůvěra a následné ignorování těchto systémů statisticky významnější v zemích bývalého Sovětského svazu nebo v zemích (společnostech, letectvech, vycházejících z podobné školy).
A320 V Soči - celá nehoda měla jiné příčiny (a "boj" s A320 mezi ně rozhodně patřil), závěr byl odvratitelný při korektní reakci na EGPWS. Chápu, že toho na ně bylo moc, o tom nemluvím.
Viz report:
Neither of the pilots fully fulfilled the FCOM requirements for crew actions in case of EGPWS activation stipulated in the QRH “EMERGENCY PROCEDURE” Section. Flying at night or in difficult weather conditions requires an immediate response to this warning, in particular to move the side stick backward and hold it in this position, as well as to set the take- off power mode. The crew’s attention might also have been distracted by a long 20-second message from the controller regarding a change in the approach procedure, which was recorded by the CVR along with the EGPWS and CRC warnings sounding in the background. The controller sent the message in accordance with the controller’s operational manual, after the crew contacted him. |
| |
|