Obecne keby vytiekla vsetka hydraulika tak ma problem kazde lietadlo s hydraulickym riadenim, t.j. kazdy vacsi dopravak okrem 737 a Il-62 (o 727 a 707 si nie som isty) a este MD-80. Povacsine by ostala obmedzena moznost ovladania letu pomocou tahu motorov a trimovania stabilizatora.
Ale pravdepodobnost totalneho vypadku hydrauliky je neskutocne nizka. Doteraz takato situacia nastala pokial viem len trikrat - znamy pripad A300 DHL v Bagdade, ktoru sa pokusili zostrelit iracki rebeli, DC-10 United Airlines, ktora mala vyrobnu chybu v rotore a Tu-154 Bajkalskych aerolinii, kde posadka ignorovala varovanie o nebezpecnych otackach startera a nasledne vznikol poziar v chvostovej casti. V prvom pripade prezili vsetci, v druhom pripade cca 3/5 cestujucich a posadku a v tretom sice nikto, ale tomuto bolo najjednoduchsie predist...
Inak pripadov pouzitia RAT na uspesne pristatie bez motorov bolo viac, trebars Air Transat A330 alebo Gimli B767 a takisto snad i US Air A320 na Hudsone. |
|