| | Let IFR 25. 7. 2014 / 09:24 | |
| | STRUČNĚ:
1) Letadlo musí IFR vždy letět dle předem schváleného letového plánu, v některých oblastech včetně přeletových a přistávacích povolení, které jsou součástí plánu
2) Součástí plánu je routing včetně letových hladin, ten se poté logicky zadává do FMC.
3) Posádka musí mít v ruce též papírový / elektronický navlog, kde je routing a traťové body v něm uvedené, včetně paliva na základě akt.počasí, vše připravené sofistikovaným navigačním softwarem - u lepších společností. Tudíž by byl nesmysl, kdyby posádka FMC ignorovala a trať nezadala - ten je navíc součástí FMS a u moderních letadel Boeing / Airbus.Když tedy pominu, že zadání trasy dle OFP je obsaženo v každém firemním SOP a je součástí checklistu!
4) Ne vždy posádce za letu do trasy šťourá ATC a v některých oblastech světa se posádky musí spoléhat výhradně na sebe - Afrika.
5) Při přeletu Atlantiku jsou například letové trasy:
http://en.wikipedia.org/wiki/North_Atlantic_Tracks
denně aktualizované a musí být povinně obsažené v OFP, tam žádné zkratky nepřichází v úvahu a letadla se řídí procedurálně.
Přítomným expertům se omlouvám za zjednodušení! |
| |
| | Let IFR - gigy19 | 25. 07. 14 v 08:56 |
|
| | Let IFR - Koprik | 25. 07. 14 v 09:24 |
|
| | | | Let IFR - Koprik | 25. 07. 14 v 15:42 |
|
| | | Let IFR - Rychlokvaška | 26. 07. 14 v 09:16 |
|
| | | | Let IFR - Koprik | 26. 07. 14 v 13:49 |
|
| | | | | Let IFR - mezekmezek | 26. 07. 14 v 16:55 |
|
| | | | | | Let IFR - Koprik | 26. 07. 14 v 18:42 |
|
| | Let IFR - Luděk Ch. | 26. 07. 14 v 12:03 |
|
| | | Let IFR - Marek07 | 26. 07. 14 v 12:24 |
|
| | | | Let IFR - Luděk Ch. | 26. 07. 14 v 17:35 |
|
|