FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 24. 9. 2025, svátek má Jaromír Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VATSIM včera - debriefing Jeden příspěvek | Celý strom
Re: VATSIM včera - debriefing   6. 4. 2005 / 09:36
Marky Parky   
Ahoj, jen přidám že v přístupech k VFR se VATSIM a IVAO trochu rozchází, takže k jednotlivým bodům.

Na IVAO řídící poskytuje službu AFIS všem letům, míra jejího poskytování záleží na hustotě provozu a obsazení stanovišť ( IFR má přenost ), ale ve většíně případů je buďto otevřeno dostatečné množství stanovišť APP a TWR, které oblasti odlehčí ( včera LKPR_APP, LKTB_APP, LKPO_TWR a LKMT_APP ) a nebo je otevírána pozice LKAA_V_CTR ( Praha Info ), která zastupuje všechna stanoviště AFIS + obstarává VFR provoz do hladiny 90

K jednotlivým doporučením a drobným odlišnostem:
- odeslat před letem letový plán je nutnost. buďto plný s vypsáním všech otočných bodů na trati a vstupních a výstupních bodů , nebo zjednodušený, DEP DCT DEST.
- počáteční kontakt je stejný jako v reálu, tj ohlašte se a oznamte úmysly. V případě řízeného letiště obdržíte povolení a instrukce pro odlet, v případě neřízeného obdržíte informaci o dráze v používání, provozu QNH, větru. Pokud na Vás řídící má čas, bude se vám věnovat. Pokud čas nemá ( hustý IFR provoz ), i tak mu pouze ohlašte důležité kroky (vzlet, opuštění informační zóny ), v nejhorším se setkáte s odpovědí "Praha Info".
- určitě obržíte regionálni nebo lokální QNH a informaci o provozu a dále byste měli obdržet informace o dráze v užívání a okruzích.
- během cesty buďte stále naladění na frekvenci příslušného řídícího, průlety ATZ hlaště, a hlavně hlašte vstupy do ATZ kde je vaše destinace, ať má řídící čas pro vás vyhledat příslušné informace, opět určitě obdržíte QNH a info o provozu a měli byste obdržet i dráhu, okruhy, případně další info.
- na cílovém letišti kde je jen ATZ se opět hlašte s rozumem podle vytíženosti frekvence, pokud bude volno, bude poskytnuta komplet služba AFIS, pokud je frekvence vytížena, hlašte důležité kroky ( finále, uvolnění dráhy ... ).
- přílety do CTR i průlety CTR hlásti 3 minuty předem. Velmi často se vám ovšem stane že je otevřeno stanoviště pokrývající příslušné CTR - potom 3 minuty před vstupem oznamte "Praha Radar, OK-BLA přecházím na Ruzyně Věž 118,1" a řídící vás předá. Na dalším stanovišti se pak ohlaste a dostanete další instrukce pro přílet.
- stejně tak se všemi prostory třídy "D" a "C" ( TMA/MTMA jednotlivých letišť ) - včas oznámit vstup, případně přeladění. Zde je ale doporučováno do TMA vůbec nevstupovat a pokud to jde, tak podlétnout/oblétnout.
- pokud cokoliv neumíte zalétnout, zvládnout, okamžitě hlásit, řídici je schopen se s tím poprat, ale musí o tom vědět, ne že to zjistí dodatečně z toho že letíte jinam ( ostatně tohle platí i pro IFR ).
   Seznam příspěvků  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ