Definuj termín "Simulátor" a "Hra" a porovnej, k čemu jsou všechny ty softy blíž.
Hra - je činnost jednoho či více lidí, která nemusí mít konkrétní smysl, ale přitom má za cíl radost či relaxaci.
Simulace - je napodobení nějaké skutečné věci, stavu nebo procesu. Samotný akt simulace něčeho obecně znamená zobrazení některých klíčových vlastností nebo chování vybraných fyzikálních, nebo abstraktních systémů.
Dle mého subjektivního názoru jsou všechny ty softy, o kterých je tu řeč (X-Plane, všechny řady FS, P3D i další) simulátory. A to protože se snaží replikovat situace a procesy z reálného života, zatímco jiné "hry" je jen používají k vytvoření fiktivního prostředí ve kterém se dá "zabavit" nějakou (z pravidla iracionální) činností.
Od her je odlišuje to, že nejde primárně o zábavu ve formě "sednu a budu si hrát", ale "musím vstřebat nějaké znalosti a pochopit určité procesy, abych s tím uměl zacházet a uměl s tím nějak pracovat". Další pak jsou hlavní úkoly těch sw - vývojáři P3D to jasně říkají - grafická platforma mající za úkol zobrazovat prostředí pro výcvik/trénink (zobrazení prostředí/prístrojů) a nebo X-Plane - ultrarealistická letová simulace (chování letadla).
Takže osobně se tedy nebojím termíny Simulátory použít. Každý má za primární cíl něco jiného a tak by se k tomu i mělo přistupovat.
Letu zdar |
|