Ha tak to je zajímavé a ještě horší než jsem čekal. Napadlo mě, že jak se vlastně letectví odvíjelo ze zavedené lodní dopravy, tak asi i sextant našel cestu do letadel. Ale sextant potřebuje pěkné počasí - nicméně z materiálů PAA z dubna 1950 vidím jejich jízdní řád (to si zase evidentně vypůjčili z železniční dopravy), kdy přes louži lítali jednou týdně. Z Ganderu 17:20 a přílet do Shannonu byl v 4:15 Byla tam asi sakra velké rezerva, protože podle výkonů tehdejších letadel, by to mělo za bezvětří jít minimálně o dvě hodiny dříve. Ale jasně když letíte 200KIAS a 8h musíte letět proti 10-??KT větru, tak tam je třeba mít časovou rezevu slušnou. Ale co když na čtvrtek padlo zataženo? Tak se neletělo, pasažéři si užívali PAA salónku na letištích a čekali na pěkné počasí?
Kdyby tehdy fungoval Marketing jako dnes, tak si dovedu představit: PAA nejlepší přepravní společnost na světě, z Ameriky do Evropy vás přepravíme už za tři dny*! (* Dodatem velmi malým písmem na okraji stránky: -1/+7 dní)
Ty Drift flares čtu poprvé, ale to spolu s Dead reckonig asi komplet vysvětluje jak navigovali první transatlantické hydroplány. |
|