Já si už nebyl úplně jistý, ale měl jsem pocit, že jsem v dobách kdy Baloo dělal tutoriál na ortodromickou navigaci v Il-62M a já žral oldtimery v FS2004 na něco takového narazil - ale protože jsem se tehdy do toho tolik nezažral, tak se to v paměti moc neuchovalo.
Každopádně nedávno jsme pod nějakým screenshotem z LKPR řešili aktuálnost scenerek a já teď paradoxně narážím při rekonstrukci PAA linky z roku 1950 na úplně opačný problém a to je: Nedostatek scenerek s letišti ve stavu z roku 1950. 
Ono třeba teď ráno letím z Shannonu do Londýna. S DC-6 se pěkně dostanu na LON VOR, 2500 ft, vizuální kontakt s letištěm a podle metodiky operačního manuálu okruh a přistání. Jenže to supermoderní megaletiště pode mnou tak nějak kazí zážitek. V roce 1950 tam byla jen jedna dráha, pár budov a rozhodně jsem se nemusel trefovat do řady co dvě minuty přistávajících letadel, jak mi je dle aktuálního stavu simuluje World Traffic. Původní letiště v Beirůtu a Hong Kongu pak pro jistotu už vůbec nejsou. To už je pomalu zralé na X-plane 1950 Vintage edition, kde by byly jen historické letiště, navigační body a mašiny. Vzpomínám, že do FS2004 byl udělaný takový nějaký Vintage nebo Oldtimer mod.
Každopádně to je kopec zábavy - plánovat trasu, hledat info na wiki, kdy které letiště bylo poprvé otevřeno, ale ve výsledku je to furt let s kupou kompromisů. |
|