Víš co je ještě větší prča? Že někde jsou v krajině DME bez VORu. Na to jsem dodnes nepřišel, k čemu je tohle dobré. Jestli se k tomu blížíš, nebo se vzdaluješ z DME displeje vyčteš, ale ručička na HSI se nepohne aby ti ukázala kterým směrem přesně to leží. Nicméně má neznalost určitě neznamená, že to nějaký důvod a smysl nemá.
Jo jo za starých dob se podle mě nadřel více navigátor jak pilot.
Cesta dopravních letadel k dvoumužné posádce nebo jednomužnému certifikovanému bizjetu byla dlouhá.
Posádky B337 ve složení: kapitán, druhý pilot, palubní technik, radiotelegrafista a navigátor by dokázali trumfnout asi jen u některých ruských mašin kde byli: kapitán, druhý pilot, krkafonista, RBSN ladič (někdy pijan), topič, agitátor, operátor samovaru a palubní nástěnkář.
Dálkovky ve své letecké knihovně nemám, takže díky za tip, pokusím se doplnit, snad to nebude takový hardcore, jako když jsem sháněl Etudy vonící luftem.
To je taky pravda, že nějaké NATy nebyly v 50 letech potřeba. Aerolinek co lítali přes Atlantik ve frekvenci jednou za týden tolik nebylo, to si mohli sloty na přelet rozebrat ve stylu letos my v pondělí, vy v úterý, tamti ve středu, oni ve čtvrtek a na čičmundy zbude pátek. Příští rok si každý svůj den vylosuje znovu. 
No ono to je taky nápad v suchozemském ČSSR shánět sextant, to jsme si nejprve museli vybudovat jako krytí pro legální zakoupení letecké navigační pomůcky, vybudovat svou námořní flotilu.  |
|