Tak jsem dneska strávil prakticky celé odpoledne na věži LKPR, protože na APP mě to po restrikcích nepustí. Prakticky celou dobu jsem tam byl sám, kromě chvilky s LKPR_GND. Obsloužil jsem celkem asi 8 odletů, 1 - 2 přílety a dva okruhy, přimež z toho posledního už se mi hlava motala. Ale zamyslel bych se nad těmi přílety. Dle pravidel IVAO, osamocený řídící spravuje vlastní stanoviště + veškeré podřízené., v mém případě TWR, GND, DEL, APP ne. Jenže kterékoliv přilétající letadlo vidím, díky defaultní dohledosti 30Nm od Center pointu, což není zase tak daleko. A pokud mě letadlo nekontaktuje dřív, resp. nepřečte si alespoň ATIS, tak si logicky vybere tu rwy, která se mu nejvíc hodí, což je naděje 1/4, že se trefí do dráhy v užívání. A tak se ptám. pokud APP není k dispozici, má TWR právo řešit si příltey a vektorování letadel, nebo je to zcela na vůli pilota, že mě, usazen v ILS dráhy 24 kontaktuje a teprve se doví, že vlastně přistává špatně a nebo je v tomto případě povinost TWR řídit i APP, což je podle mého logické a rozumné, ale zase to odporuje nařízením ohledně C1...
Pokud mo ckecám, I'm sorry, ale mám dneska dvacetiny a tak nějak se mi volněji žvatlá  |
|