S 737 nelítám,ale u Jumbíka se stává přibližně toto: Dokud neměním nic ve FMC na stránce LEGS a je už zadaná příletová procedura i s RWY,tak je na displeji TD (bod klesání) zhruba správně.Jakmile však změním jakoukoliv výšku ve FMC od bodu klesání oproti té kterou FMC samo vypočítalo,tak se bod klesání zobrazí úplně špatně a jediné kde skutečně můžeš vidět,že ti to začne klesat a hlavně kde,tak to je ve FMC na stránce PROG vpravo dole je bod TD , kolik je NM a v jakém čase ho dosáhnu.Samozřejmě,že je úplně jinde než se zobrazuje na displeji (s trasou ). Dále: jakmile začne stroj klesat a ty máš navolenou ve FMC na stránce VNAV jinou rychlost letu,než ECONomy,tak rychlost se zpravidla zvýší a pozor tuto chce autopilot za každou cenu udržet a to bohužel i za cenu,že přestane dodržovat sestupnou V/S.Nyní tedy musíš buďto kliknout na rychlost na panelu autopilota a korigovat jí ručně a nebo a to platí i ve druhém případě musíš přibrzďovat spoilerama na tu navolenou rychlost.Teprve když jí stroj dosáhne,tak se úhel klopení začne zvětšovat a stroj se snaží dohnat to,co zaměškal při klesání ( myslím tím výšku ).A druhý případ je,že doletí k bodu ( kterému jsem ve FMC změnil výšku na stránce LEGS ) už ve správné výšce,ale pak přestane pokračovat v plánovaném sestupu. V tomto případě honem přepneš na autopilotu na V/S nastavíš tam nějakou sestupovou ( takže mínusovou hodnotu ) a jakmile tě stroj poslechne a začne klesat,tak zase stiskni VNAV aby bylo v provozu a mašina začne klesat tak silně,aby zase dohnala co zameškala. Zase musíš většinou brzdit spoilerama,aby nešla rychlost do červeného.Jakmile se ukazatel klesání dostane blíže ke středu,tak mašina začne snižovat V/S a ty už pak většinou přibrzďovat nemusíš. |
|