Ahoj všeci,
chci se s Vámi podělit o moje včerejší "zážitky" z virtuálního poletování.
Nejprve jsme kolem 1450 našeho času odstartovali ve složení Gustav, Peťo Kožár, Serž a já se Sašou na trasu EHAM-LFBO (Toulouse event). Nainstaloval jsem si scenerku publikovanou na walhalle, vyzkoušel tamní scenerie i se 767, se kterou jsem to letěl a hurá do vzduchu. Let trval asi hodinku 45 minut, kde hodně z toho času zabralo pojíždění v EHAM a jako již tradiční holandské skákání do řeči komukoliv na frekvenci.
Při příletu do Toulouse jsem byl zařazen za Serže a už jsem se těšil, jak si pak pěkně vychutnám tamní scenerii pěkně při přistání na ruku.. Cca 12NM SSZ od letiště náhle zčernala obrazovka a padla mi FS.. Měl jsem vztek.
Večer koukám na IVAE a z Bruselu se táhne do Antalye "vlak" dlouhej jako Lovosice. Se Seržem jsem se dohodli, že poletíme z Ljubljani, protože kdybychom letěli z bruslí, už bychom neměli ATC (to se ukázalo u mě, jako osudová chyba). Osedlali jsme tedy naše 767my a jali se odstartovat na trať dlouhou 950NM, za plného ATC pokrytí.
Docela jsem se do destinace těšil, protože podle IVAE tam seděl C3. To ale, jak jsem se už x-krát přesvědčil, nic neznamená. Měl jsem se přesvědčit i tam.
Jižní oblastní sektor nás odladil na APP, kde byl, dámy prominou, doslova bordel na frekvenci. Řídící nestíhal, dost mu tam motali hlavu němci, kteří měli stejnou volačku, akorát jeden měl na konci R. Tušim BAG123 a BAG123R. Neustále si je pletl. Mě poslal za Serže na bod GEY (VOR), oba nás klesal. Serže už nevim do kolika a mě do FL70. Přes GEY vede příletovka do oblouku. Než jsem k tomu bodu doletěl, ozvalo se na frekvenci :"BAG123, I have just crashed into mauntains, because I was too low, may be you could just better watch your radar next time.", ATC:"Oh... yes.. you were at 3000ft at sector, where you should be at FL100, sorry." -pro ty co nerozumí..:"BAG123, právě jsem narazil do hory, protože jsem byl velmi nízko, možná bys měl příště lépe sledovat radar", ATC:"Oh, ...ano, byl jsi ve 3000ft v sektoru, kde bys měl mít minimálně FL100, promiň." Byl jsem krátce před bodem GEY a vzhledem k tomu, že jsem nedostal instrukce, co dál, začal jsem točit holding podle obrazce na mapě. Nedostal jsem se ani na frekvenci, abych mu řekl, že se blížím ke GEY, ani abych mu řekl, že začínám vyčkávat ve FL70 (což by mi možná zachránilo "život"), jen co jsem dotočil outbound, začal GPWS ječet jako šílenej a než jsem se vzpamatoval, byl jsem zozpláclej v kopci. Vzhledem k tomu, že byla tma, jako v p*deli, viděl jsem kopec na poslední chvíli. Tak jsem mu oznámil, že jsem havaroval v kopcích a že se odpojuju (po 2,5 hodinách letu to fakt na*ere). Sotva jsem to dořekl, neuběhla ani minuta a ozval se třetí pilot, který mu oznámil, že havaroval v kopcích.
Docela mi zamrazilo, když jsem slyšel lidi z FS Pax křičet a jeho ledovej klid, když věděl, že právě virtuálně "zabil" několik stovek lidí.
Bylo to fakt silný kafe i na mě, že během ani ne 8 minut, navedl tři mašiny do okolních hor. A fascinující je, že toho člověka to nechali dořídit. Já chápu, že ten "vlak" letadel byl fakt dlouhej a že řadit mašiny na finále, když jich je tolik, není sranda, ale tímhle způsobem si dělat místa na sekvence, je fakt moc. (neříkám, že to dělal schválně, ale v konečným důsledku, to vyšlo na stejno)
No, omlouvám se za výlev, ale fakt mě překvapuje, jakým způsobem funguje systém zkoušek na IVAO a kdo všechno může mít rating, kterej by měl, určitou kvalitu zajistit, leč opak je pravdou. |
|