Milí moji, ešte k tejto téme, prišiel mi mail..od nášho ATC v rodine... 
,,Tak si tu čítam fórum a myslím si skromne že pri radarovom vedení lietadla za zrážku s terénom zodpovedá v plnej miere radarový riadiaci, radarové výšky (MRVA - minimum radar vektoring altitude) väčšinou nie sú publikované a môžu byť odlišné (a najmä v priestoroch kde je veľmi členitý terén aj sú), od sektorových výšok publikovaných v mapách pre prístrojové priblíženie, pretože väčšinou vychádzajú z iných (presnejších) kritérií na vyhodnotenie najvyššej prekážky v okruhu alebo v sektore ...(8168/IIcast), zodpovednosť je teda v plnej miere na riadiacom letovej prevádzky."
(k MRVA- osobne doporučujem Soldánovú knižku Pravidlá letu podle přístrojů sa to tuším volalo, už nepamätám, čítala som to dávno, ale je to tam krásne vysvetlené....)
,,Iná situácia je ale pri štandardnom priblížení, kedy pilot letí po príletovej trati (alebo akejkoľvek inej) a mal by si priebežne kontrolovať výšku (minimálnu) pre danú trať, časť trate alebo sektor alebo holding a podobne a pokiaľ by dostal od riadiaceho príkaz klesať pod túto výšku, mal by protestovať (len na vojne platí že najprv vykonaj rozkaz a potom sa sťažuj) " (amigo, prepáč, keď citácia, tak úplná... ) ,, , čo samozrejme v konečnom dôsledku nezbaví riadiaceho viny pri CFIT (control flight into terain), i keď časť tej viny pri ŠTANDARTNOM postupe je aj na pilotovi, pri radarovom je plná vina na riadiacom. A pre úplné doplnenie pri priblížení za viditeľnosti zeme je plná na pilotovi, tak sme si to pekne rozdelili.
Pozdravujem vsetkych letcov."

|
|