On se ten vizuál na velkejch mezinárodních letištích asi moc často nepraktikuje - jak psal Matej, zdržovalo by to a komplikovalo plynulost vytíženýho letiště, ale výjimka je třeba (dnes už nepoužívaný) Kai Tak - rwy 13, kde byl vizuál jediná možnost (+ IGS přiblížení s vizuálním zakončením). Vizuál se asi nejvíc praktikuje na různých ostrovech - letních charterových destinacích - třeba v Řecku, kde je buď jen nějaký VOR nebo ani to ne. Proto je asi potřeba si to čas od času "oprášit", aby z toho pak pilot nebyl v létě zaskočenej Mezi FS a reálem je i trochu rozpor - např. letiště LGPZ - Preveza se ve FS tváří jako ILS, ale v reálu je tam jen nějaký NDB mimo letiště a tak se přistává na vizuál. V praxi to asi pak není o nějakých VFR procedurách, ale řídící tě vektoruje. Jakmile potvrdíš dráhu v dohledu, dostaneš povolení a do osy se už srovnáš sám. Pokud letíš na dovču, poznáš to většinou tak, že éro je hodně nízko, dělá poměrně prudký zatáčky, kdy se skoro bojíš, že nabere křídlem vodu a pak za jednou takovou zatáčkou najednou šup a sedí na zemi - finále je tedy podstatně kratší než při VOR/DME nebo ILS. |
|