...je to tak, 142-ka ktorá tu niekedy niektorými býva nepochopitelne "oslavovaná " je podpriemerné lietadlo ktoré si "nenechá moc líbit" a padá jak šutr velice rádo...
Len námatkovo citujem: " Z-142 ve vývrtce dobře sedí a neochotně z ní vybíhá. Z-142 není na vlekání úplně ideální,nevyniká takovým přebytkem výkonu oproti své váze a odporu,Vývrtka na Z-142 je pověstná. vývrtky má ráda a oplácí tak velmi často chyby v pilotáži. Dále se pak u tohoto letadla projevuje pro něj typická vlastnost, a to aerodynamické zamykání výškového kormidla. Při přibližně čtvrté otočce je již vybírání značně fyzicky náročné a další otočky se nedoporučují. přezdívku „Kuchyňska linka" si letadlo vysloužilo od některých lidí, kterým připadalo ovládání složité...."
by som ju nechcel ani zadarmo , a ešte k tomu neni to nijak zvlášť pekné éro...takže tak 
Pokial ide o dvojmotorové lietadlo, myslím, že vysadenie motora pri šterte neni zase až taká sranda....predsalen ostáva už len jeden motor ....a vtákov lieta aj po vysadení toho prvého stále ešte dosť 
Po štarte by som hlavne vypol prívod paliva jak bolo popísané vyššie, zapol.hasenie ak by sa nezaplo automaticky a potom by som sa snažil s výdatnou pomocou nožného riadenia v koordinácii s kniplom resp.joystickom, udržať lietadlo v priamom smere a takto vystúpať čo najskor čo najvyššie....potom by už malo byť vyhrané ...len sa otočiť a doplachtiť back
|
|