Je fakt, že vysazení motoru např na ATR je v režimu TO inhibit. (myslím tím oil lo press) O všechno se stará automatika (přidá na pracujícím motoru 10% ma TRQ 100%) Odběry vzduchu se vypnou, protože nemají tlak a vrtule je "vyfedrována". Posádka to zjistí až při zasunutém podvozku, kdy se zruší funkce TO inhi. Prostě vysazení motoru je na ATRce prkotina, kterou se posádka při vzletu nemusí zabívat.
Oni to samozřejmě poznají, protože éro bude táhnout na stranu,... Ale stalo se, že na simulátoru jeden cpt pronesl větu: "nám snad nejde motor,..." a on vážně nešel, ale všimli si toho až ve vzduchu.
Požár motoru a vůbec letadla je už vážný problém. Takže, posloupnost pro ATR (jiné tak dobře neznám) PL FI (jsme v luftě), CL FTR, po chlvice SO. Pak zatáhnout za stopkohout, chvilku počkat, odpálit jeden hasičák, odpálit druhej hasičák (pokud ten 1. nezabral, ale po nějaké chvilce, jinej už není) Samozřejmě za V1 se pokračuje ve vzletu. A hlášení ponechá až po ukončení ohrožení. Tím myslím i ATC. Mám tam dost problémů s letadlem, jako takovým. |
|