No asi takto. Já si myslím, že FSka nám dává základní pochopení toho, jak se chová letadlo, a jak reagovat při pilotáži. Zdůrazňuji ZÁKLADNÍ! Takže víme, jak zacházet s trimem, co přibližně s letadlem udělá vytažení klapek, podvozku, že do zatáčky je potřeba přitáhnout, kam kulička tam nožička atd. To vše spíše u velkých letadel - malé stroje jsou v FSce jsou jak splašené krávy. Toto jistě potvrdí každý simpták, kterému kamarádi z aeroklubu někdy ve vzduchu půjčili reálné éro a nechali ho udělat pár opatrných zatáček.
Ovšem na druhou stranu, stejně jako vás live for speed nenaučí řídit auto, tak FSka (a žádný, ani profi trenažér) vás nikdy nenaučí lítat. Co vás naučit může, je IFR navigace, ve spojení se síťovým létáním radiokomunikace, a u složitých add-onů (typu PT 154) i ovládání systémů stroje . V posledním případě bez toho podstatného, a to je řešení poruch a nestandartních situací.
Takže shrnu - já bych si tedy za knipl žádného stroje z FS netroufl, ani do velkého, ani do malého, leda v případě naznačovaném Pipsem (tzv. sen každého simptáka), a to nepochybně jen na autolandu v nějakém létajícím playstationu, který žádnou pilotáž nepotřebuje. |
|