Pokračování při snížení RVR - přesně tak, pokud změna nastane až za OM, tak je možno pokračovat do DH, která je v tomto případě nula, resp. neexistuje vůbec. Hypoteticky by měl pilot v DH, pokud není visual (CATIIIb s DH to znamená že vidí min. jedno centerline světlo) zahájit goaround, ale protože DH neexistuje, je možné provést přistání i bez vizuálního potvrzení. Jak se pak řeší třeba pojíždění nemám představu, ale předpokládám že pro takto schválená letiště platí stejně spacing světel min. na odbočkách po 7,5m.
Alert height - je rádiová výška, založená na charakteristikách letadla a jeho autoland systému, před kterou když dojde k výpadku nějakého z povinných redundantních systémů (3 AP, 3 IRS, 3 zdroje energie, 2 ASAs, ...), nebo rollout módu, případně HUDu pokud se používá jako záloha u hybridních fail-operational, tak se musí provést goaround, pokud není možná reverze na vyšší minima. Pod alert height už se pokračuje dál. Typicky je teda vyšší než DH pro aktuální RVR (aby se k ní dalo vrátit jako k poslední možné variantě) a obecně u 757 bývá 200ft, po kterých už je stejně informace o degradaci autolandu (pokud to není přímo NO AUTOLAND) inhibited. V našich SOPs se to ale neřeší, možná reverze na vyšší minima se zmiňuje v briefingu a potom příslušná akce podle fáze letu a závady.
A k tomu Fail Operational - záleží na tom, kdy se to stane a co se stane. Pokud je to před zobrazením ASA (Autoland Status Anunciator, chvíli po překročení 1500ft jakmile otestuje systémy), tak je dáno s čím je možné zahájit LVP přiblížení a s čím ne. Pokud je už ASA zobrazené, tak se obecně neřeší k čemu došlo a jaký to má vliv - všechny závady se zobrazí na ASA jako LAND3, LAND2 nebo NO AUTOLAND. LAND3 je všechno OK pro CATIIIb, LAND2 pro CATIIIa a NO AUTOLAND pak už jen pro CATI a manual landing. S tím, že pod 200ft RA se už ASA může změnit pouze na NO AUTOLAND a LAND2 (pokud k něčemu došlo) se zobrazí až po přistání. Podle čeho ASA řeší co je ještě možné pro LAND3 a co už je LAND2 nebo NO AUTOLAND je na delší povídání a závisí to taky od výšky. Třebas elektrická síť se při 200ft RA automaticky izoluje na 3 nezávislé zdroje - 2 libovolné generátory + standby bus a každý napájí svého autopilota, takže výpadek jednoho znamená pouze přechod z LAND3 na LAND2, to samé pro jeden ze tří RAD ALT, nebo ILS přijímačů. Hydraulika je složitější, pokud je na EICASu jeden ze tří jako HYD SYS PRESS, tak je autoland nemožný. |
|