ad a) jenom poznamenám, že IFR se létá za IMC (Instrument Meteorological Conditions). V noci se samozřejmě dá létat VFR, v případě, že platí VMC (Visual Meteorological Conditions). To na upřesnění.
ad d) jak Pavel správně poznamenává, ATC tě pomocí "radar departure" může dostat na koncový bod daného SIDu, kde přecházíš (transition) na letové trasy, které přes něj vedou. Poznámku mám k "vektorování". Tady se nejedná o klasické vektorování, tak jak ho všichni známe při přiblížení nebo pro zajištění horizontálních rozestupů, ale o tzv. "radar heading", přičemž slovo "radar" je v tomto smyslu velmi důležité. Jedná se totiž o heading odečítaný z obrazovky radaru, která většinou nerespektuje odpovídající plochojevné (nebo jaký je přesný terminus technikus) zobrazení. U nás to sice při deklinaci okolo 2 stupňů nemá praktický význam, ale v zeměpisných šířkách Grónska či Kanady potom často nastává pilotovo divení, když ho řídící neustále na "radar headingu" opravuje. Ale jak říkám, u nás to není problém. (Vidíte, kluci, další chuťovkový dotaz na naše reálné kolegy, ať se instruktoři potí ))
ad vše) pro zdůraznění Pavlových slov si dovoluji ještě jednou a velkými bukvami:
OBECNĚ DOPORUČUJI: ZAPOMEŇ NA FSNAVIGATOR, FMS A NASTUDUJ SI NAVIGACI PODLE VOR, NDB, DME A PAK TO ZKOUŠEJ. TO JE ZÁKLAD.
Karel |
|