Tak znova.
Na kazdym IFR letišti je pro každou dráhu nejméně jedna trať SID i STAR, kde není FMS potřeba. Jsou tam sice FIXy, ale ty jsou jasně definovaný vzdáleností od nějakého majáku , který naladíš na panelu na NAV1 ( NAV2) a obvykle radiálou nějakého VORu, který si rovněž nastavíš na NAV1. Žádný autopilot, FMC, navigator, nic. Jen IFR panel.
Na Ruzyni zkus třeba odlet RWY24, tuším RAK9F se to jmenuje ( www.vacc-cz/download ). Vytiskni ji na papír, dej si ji před sebe a tam máš , že letíš po vzletu osou dráhy a na nějakém 4NM od majaku OKL točíš doprava k RAK NDB. Čili na ADF nalaď 386 kHz (RAK), na NAV2 nalaď 112,600MHz (OKL) a na NAV1 asi 109,50MHz a CORSE 243deg - pro kontrolu odletu ( ILS RWY 24). Po vzletu si hlídáš osu dráhy 24 a koukáš na NAV2, až tam budou 4NM, točíš na RAK.
Když se překlopí ručička ADF , jseš přesně nad RAK. Je to sice jak s bombardérem za války ( myslím 2.světový ), ale funguje to dodnes a na naučení je to super.
Teprve až tohle zvládněš, zkoušej ty FMC apod...
Upozorňuju, že to stejně běží v reálu, takže se není za co stydět, naopak. |
|