To je peknej a spravnej popis pane. Odstrediva sila je opravdu jedina vec ktera dava listum dostatecnou tuhost. Pokud by nebyla, tak by se rotorove listy proste jenom ohybaly nahoru vic a vic az by praskly a nebo se nad vrtulnikem setkaly. A vrtulnik by pri tom sedel jeste na zemi.
Jenom malicko dodam k poloze tech listu u zastaveneho rotoru. U fully articulated rotoru (vetsina rotoru s vice nez dvema listama) se listy po zpomaleni rotoru oprou o dorazy a tam zustanou pekne vsechny odpocivat (vsechny ve stejne poloze). Vule pro mavani tam sice je, ale zadny list nezustane trcet nahoru, protoze jeho vlastni vaha ho opre o zminene dorazy.
U polotuhych rotoru (vsechny rotory se dvema listy) je to ovsem jinak. Cely rotor je ke hridely pripevneny jako detska houpacka. Jednim cepem uprostred. To znamena, ze kdyz jeden list jde nahoru druhy na opacnem konci musi dolu. Kdyz se toci tak je jeho poloha urcovana cyklickym nastavenim listu, ale kdyz stoji tak se snim da hybat jako s tou houpackou.