Jenom technicky - pokud já vím, tak v případě MU2 udělali konstruktéři to, co běžně nedělávají - totiž šli jinou, než běžnou cestou - to éro nemá křidélka, jen spoilery, a jak se ukázalo, v případě malých letadel to není ideální řešení. Ovšem zde zase platí, že firma (resp. obří korporace) jako Mitsubishi si může dovolit vyrábět nepovedený letadlo, nijak jí to neohrozí. U čs. firem je to bohužel tak, že si často nemohou dovolit vyrábět ani dobrá letadla.
To že se něco povede a něco ne, je normální. Letadlo je hodně složitá věc, na to, aby se podle výpočtů a obrázků vědělo, jaký bude (i když dneska díky počítačům jsme tomu o hodně blíž).
Přesné je, že naučit létat lze cokoliv, je to však otázka peněz. Mimochodem, zrovna ten Twinstar na mě působí dojmem, že ho to museli učit hodně dlouho - samej kýl a ploška to je. Ale mám na něm asi 2 hodinky a nebylo to nepříjemný éro, rozhodně však ne úplně pohodový.
A teď záleží na tom kolik těch peněz na to je. Pokud jsou perspektivní trhy, můžou k tomu ty různý dotace přispět a jsou to jistě dobře investovaný peníze. Pokud, ale existence dotací je jediným důvodem, proč výrobek vzniká, je to špatně.
Ano, Kunovice jsou patrně místo s největší koncentrací leteckých odborníků u nás. Ale jak dlouho to tak bude a kolik jich tam ještě zbývá? |
|