Na tohle platí přesně přísloví, že kde není žalobce, není soudce.
Jsou země, kde se tohle sleduje. Mě se stalo, že jsem sednul ve Frankfurtu, měli vyhlášené low visibility, ILS CAT II, ale dohlednost (RVR) byla 600m, takže na jedničku bez problémů. Nicméně na stojánku přišel inspektor LBA, prověřil všechny doklady od letadla a posádky, prověřil naše minima a dotazem na věž hodnotu dohlednosti v momentě našeho přistání. Když zjistil, že byla opravdu těch 600m, poděkoval a odešel. Evidentně měli ten den pánové zaostřeno.
Rusové jsou taky poměrně důslední, v takových podmínkách se dopředu ptají, jaké jsou minima posádky a záložní letiště, a to ještě dlouho před přistáním. A pokud to pod ohlášená minima padne, většinou nepovolí ani přiblížení. Ovšem vojenský speciál na vojenské letiště... nevím, jak to funguje tam. |
|