ok, dík
podle článku z 24.5.2011
http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304066504576341631579541512.html
Ve 35 000 ft byla nečekaně (unexpectedly) silná námraza.
taky se tam píše:
podle člověka obeznámeného s předběžnými zjištěními z letovýho záznamníku, piloti byli zaneprázdněni poruchou rychloměru, různými alarmy, takže nevěnovali dostatek pozornosti ostatním životně důležitým systémům - včetně nastavení tahu motoru.
Podle BEA piloti AF nikdy nebyli trénovaní na zvládání přesně této krizová situace.
Už dřív se u Airbusů několikrát stalo, že při selhání pitotovy trubice vypadl AFDS a A/T.
V březnu 2009 European aviation regulators prohlásili, že není třeba nařídit povinně výměnu všech pitotek u Airbusů.
Cca 45 dní před katastrofou (duben 2009) fa Airbus navrhla aby Air Fr. vyměnila pitotky za novější model. 6 dní před katastrofou AF dostala první várku pitotek, jenže u tohoto letadla to už vyměnit nestihli.
něco o počasí píšou i na http://www.skybrary.aero/index.php/A332,_en-route,_Atlantic_Ocean,_2009_(WX_AW_LOC)
An additional meteorological analysis shows the presence of strong condensation towards AF447s flight level probably associated with convection phenomena.
The precise composition of the cloud masses above 30,000 ft9,144 m is little known, in particular with regard to the super-cooled water/ice crystal diving, especially with regard to the size of the latter.
podle http://www.bea.aero/en/enquetes/flight.af.447/info27may2011.en.php nastavili trim výškovky ze 3 stupňů na 13 pro stoupání a tak to zůstalo až do konce
|
|