Podle mě samostný údaj AoA nestačí k prevenci stall, když není k dispozici přesný údaj o dopředné rychlosti. To rozmezí min. a max. rychlosti v hladině je fakt malé a pokud falešně začala narůstat IAS, počítač tomu rychle chtěl zabránit zvednutím nosu, aby nedošlo k překročení max. rychlosti. Místo toho ale tím došlo k poklesu rychlosti. Ke stallu v hladině stačí zpomalit jen o pár desítek kt. To mohla být otázka pár sekund a už se v něm plácali, než si piloti uvědomili co se děje. Akorát mě zaráží, že při takové rezervě ve výšce není možné letado ve stallu vybrat? Měl jsem za to, že se to týká spíš letadel s motory vzadu. Bylo by fajn, kdyby Radimmm nebo Míra stručně (a ani to nemusí být příliš stručné ) popsali, jaké jsou zhruba stanovené postupy u dopraváků s motory pod křídly pro vybrání pádu v hladině a jak uhlídat, aby se do něj nedostali třeba v turbulencích, kdy se může rychlost větru skokově dost měnit. Je jasné, že největší priorita je vůbec se do něj nedostat, ale vzhledem k malému rozmezí min. a max. rychlosti ve vysokých hladinách se asi nedá 100% yloučit, že ke stallu dojde.
P.S. otázka která mi vrtá dlouho hlavou, co se vlastně stane při překročení maximální rychlosti v hladině? |
|