Taková je Ivoši teorie, konstrukce systémů a dneska už i výcvik...
Speciálně ale tahle nehoda (Birgenair 757 u Puerto Plata) se našimi manuály a výcvikem prolíná jako pověstná Ariadnina nit a její důsledky jsou cítit na každé stránce, která má co dočinění s rychlostí. Ono totiž tenkrát v tom šestadevadesátém to tak jednoduché nebylo, varování, která vydávaly systémy nebylo tak jednoznačné a postupy pro takové situace ne tak pevně dané...
Ono se to řekne celkem jednoduše a je to i poměrně jasné - pitch and power je magické zaklínadlo, kterým nás instruktoři zásobují už od malého Warrioru, byť tenkrát to byla spíš přípravka na budoucnost, než nějaká zázračná formule...
Ale představ si noc nad oceánem....mašina na tebe vybalí řadu poměrně zvláštních a nesouvisejících hlášek, snažíš se je řešit a najednou se ozvou dvě varování, která ve tvé letecké logice nikdy nemůžou zaznít současně - overspeed clacker a stall warning...
A pak si tam seď s klidnou hlavou a leť si svoje pitch and power... |
|