Takže jak jsem tak nějak čekal, místo opovědi na zcela konkrétní případy je odezvou opět pouze stěžování si na nesrpavedlnost, na despotického CZ-SOCe a na zaujatost zbytku tohoto fóra. Myslíš si, že neoprávněně. OK, budu tedy citovat pana Aldarana:
1. příspěvek:
Navrh na eliminiaci neukaznenych pilotu. Coz takhle to dotahnout az do virtualne realneho finale, kdyz se vyskytne takovyto skodic, vzletnou z caslavi roury (treba F16 nebo M21) prileti pobliz svoji pritomnosti se pokusi umravnit ve spolupraci s ATC hrisnika, kdyz to nepomuze ta ATC pokyn k sestreleni, coz bude znamenat zarazeni za dane letadlo a po te ohlasi ATC "raketa odpalnea", ATC udela KICK. a ero zmizi z obrazovky. Mohla by to byt i trochu zabava, mezitim by ATC odklanel lety v draze techto stroju. Sam se dobrovolne hlasim k "pohorovosti", ktera by prubezne poletovala nad CR, pripadne byla pripravena na stojance.
2. příspěvek
Aby se zase z toho nedelala pakarna, tak by bohate stacilo aby tito "hlidkujici piloti" za normalnich okolnosti letali podle standardnich IFR a VFR pravidel a vytvorit jen urcity postup pri vyhlaseni "stavu ohrozeni" kde by se pak umoznilo priblizeni k cilovemu objektu.
3. příspěvek:
Aha, tak ze pakarna. Po 5 letech se Z142 si za milostiveho dovoleni bude moci vyzkouset vice nez MACH 1 po dalsim skoleni se hrstka vyvolenych dostane k tomu, ze bude moci zasahovat. Bohuzel tech 5 lidi bude online celkem tak 10h tydne, tak ze je to cele vlastne k prdu, protoze pravdepodobnost ze prave v tuto dobu se objevi narusitel je temer nulova, nehlede k tomu, ze ONI se budou pripojovat jen kdyz budou plnit VLASNI mise. Trosku mi to zavani manyry na VATSIMU. Jo, urcita pravidla musi byt, za nedodrzovani pojeb... to je OK. Ale co ma spolecneho zkouseni se Z142 na okruhu s letem ve formaci pripadne priblizenim k civilnimu stroji? Asi jen to, ze si nekdo potrebuje vylecit mindrak a delat se sebe "dalsi nadskupinu dalsich nadpilotu"
4. příspěvek
ad. 3) predstava je takova, ze by bylo prima, kdyby v okmaziku kdy je aktivovana LKAA byl ve vzduchu, nebo na zemi alespon 1 sroj. V opacnem pripade je cela vase aktivita zajimava jen pro vase sou-druhy, jinak nanic.
...jedine, co je na IVAO mozne je priblizeni a let ve formaci s civilnim letadlem, priadne KICK od ATC....
Atd., atd., atd.
1.) Na tohle jsem poslal link na oficiální stránky české divize SO
2.) Odpovědí mi byl příspěvek č.3 - pakárna, prd, manýry, pojeb a mindrák.
3.) Z inteligentního způsobu podání jsem usoudil, že Aldaran buď nečetl správně, nebo nepochopil obsah, nebo mu jeho nápad na zásahy proti civilnímu stroji přijde natolik snadný a skvělý (narozdíl od rozumného postupu v jakési "škole vojenských pilotů"), že by ho rád zavedl do praxe.
4.) Aldaranem navrhovaný postup je totiž v rozporu s pravidly, a tak o něm není žádná diskuse - prostě se to takto realizovat nebude. Můj postup umožní se souhlasem vedení SO tato pravidla "porušit" za pevně stanovených podmínek a pouze náležitě proškolenými a otestovanými piloty.
5.) Další příspěvky nestojí za podrobnější rozbor z následujících důvodů:
a) Aldaran neodpověděl ani na jednu konkrétní otázku ohledně jeho návrhu provedení a neustále pouze arogantně až trapně kritizoval můj přístup k jeho neakceptovatelnému návrhu.
b) Z jeho výkladu problematiky jsem nabyl (myslím oprávněného) dojmu, že o dané problematice ví řekněme relativně málo na to, aby se jeho návrh dal alespoň považovat za použitelný. Tím nechci říct, že by to snad vědět měl, ale měl by mít dostatek soudnosti na to, aby svými výtvory neshazoval komplexní problematiku, která by se měla řešit v rámci výcviku. Moje další žádosti o odpověď na způsob provedení zůstaly opět nepovšimnuty.
c) Z Aldaranových zmínek o jeho PPL a napadání plánovaného systému výcviku a kariérního postupu jsem (opět myslím oprávněně) odvodil, že jeho přístup spočívá v přečtení si předepsané osnovy na webu a poté zkoušení v praxi. Tato moje domněnka byla potvrzena i jeho názorem na "prozkoušení" daného pilota pro daný úkol (něco ve smyslu, že to ATC pozná, když tam poletí, jestli je ok nebo ne). Stejně tak ji pro mně osobně potvrdil jeho řekněme značně nadhledový přístup na nutné znalosti vojenského pilota (přece nebudu lítat okruhy se Z-142, to je pod mou úroveň). Tento přístup, znovu opakuji, ve vojenském létání na IVAO nehodlám v ŽÁDNÉM případě akceptovat a zde opět končí jakákoliv diskuse.
d) Další Aldaranovy příspěvky se už omezily pouze na kritiku toho, že ho někdo nazval pilotem, kvůli kterému zavádíme restrikce, že nepřipouštíme diskusi, že jsou snad možná nějaká TABU a že co si to vlastně dovoluju.
Dovoluji si to, že ná základě Tvých příspěvků a názorů, pane Aldaran, prezentovaných na tomto fóru, aniž bych tě znal, věděl co si myslíš, nebo věděl jak lítáš (nic z toho jsem nikde jako svou znalost neuváděl, i když tvrdíš opak a tak se k tomu nehlásím pro jistotu opakovaně), pouze na základě těchto jasně prezentovaných informací jsem si dovolil vyslovit hypotézu, že:
1.) Toho víš o vojenském létání velmi málo
2.) Že na záakladě toho mála navrhuješ nějaké hodně zjednodušené řešení v rozporu s pravidly
3.) Že máš pocit, že tohle řešení je zcela dokonalé, protože neuneseš jeho kritiku
4.) Že nehodláš podstoupit žádný výcvikový a zkušební model proto, abys mohl provádět aktivity různého typu v rámci vojenského létání
5.) Že nehodláš respektovat člověka, který tohle řešení navrhoval a má na starosti dodržování definovaných pravidel.
Na základě těchto bodů jsem vyslovil něco, co zde znovu veřejně opakuji - tento přístup v rámci české divize SO není přístupem správným, nebude podporován a je v rozporu s pravidly. A pokud výše uvedených 5 bodů bude charakteristikou jiného pilota než Aldarana, budou pro něj platit zcela stejné podmínky.
K problematice zásahů proti narušiteli trošku podrobněji (čili tak, jak jsem se od Aldarana ani na opakované dotazy nedočkal), i když podotýkám, stále zjednodušeně:
* Danou činnost by měl provádět pilot schopný perfektně pilotovat stíhací stroj za IFR i VFR podmínek , schopný nadzvukového letu, který má dokonalou znalost území ČR, dokonalou znalost civilních a vojenských předpisů, pravidel a postupů.
* Daný pilot by měl mít zcela v malíčku hotovostní postupy pro dané letiště (samozřejmě včetně např. hotovostních odletových map, apod.)
* Daný pilot by měl být schopen anglické frazeologie dle národních a mezinárodních předpisů a také speciálních výrazů pro zakročování a komunkaci s návodčím.
* Pro navádění na cíl a práci v prostoru by měla být k dispozici NEJMÉNĚ vojenská oblast a stanoviště GCI.
* Daný pilot musí mít k dispozici konkrétní identifikační a ověřovací kódy pro zajištění důvěryhodnosti oboustranného rádiového spojení.
* Daný pilot musí mít perfektní znalosti podmínek pro provedení formačního letu a i ve speciálních vojenských operačních uskupeních.
* Daný pilot musí být vycvičen pro podmínky vzdušného boje 2vs1, 2vs2 a 2vsMANY a další pomínky spolupráce min. 2 letadel.
* Pro provedení vlastního zákroku musí znát precizně postupy pro rádiovou i vizuální komunikaci ve fázi zakročování dle národních a mezinárodních postupů
* Ve fázi zakročování dochází k porušení naprosto zásadního a základního pravidla v leteckém provozu - principu separace. Tuto činnost může provádět pouze dobře vycvičený a zcela zodpovědný pilot.
* Pro blízkou budoucnost také bude platit, že pilot musí být schopen provozu na základě spolupráce s AWACS a musí být schopen tankování za letu.
* Velmi podstatným a důležitým bodem je samozřejmě také účast a náležité školení/zkoušení pro tyto úlohy určených ATC.
Co navrhuju já, je vytvořit příslušné postupy, postupně proškolit, procvičit a vyzkoušet příslušné kandidáty z daných úkolů, které musí zvládnout, poté zakončit výcvik opakovanou simulací těchto aktivit v celém rozsahu a pak teprve určit ty, kteří budou moci tuto činnost provádět, případně budou muset dále trénovat. Na základě toho bude teprve poté možno dohodnout účast ěchto pilotů např. na větších akcích, pravidelných útercích, apod.
Na závěr, pro stále nechápavého pana Aldarana, krátké citace z pravidel IVAO:
* Military operations which are aimed to simulate war, killing persons or destroying installations will not be supported by the IVAO-SO policy ! Such missions are not allowed on the IVAO network
* As one of the main rules of S.O is that no OAT may impede or endanger GAT.
* OAT may never interfer with GAT. ATC needs to seperate OAT and GAT at any times. |
|