Do nedávné doby jsem si myslel, že na autolandu je houby a že když to nějakej šikula správně nacvaká, tak s tím sedne. Protože jsem to vždycky zažil jenom z pozice F/O. V poslední době mám za sebou několik autolandů z levé židle, naposled dneska ráno, a trochu přehodnocuju svůj úhel pohledu. Ano, ono to sedne, ale opravdu JENOM sedne, a náhle má člověk v moci svých předních a zadních tlapek rozjetej buldozer, kterej musí ubrzdit (a udržet) na dráze. A on opravdu sedne v traverzu, boční vítr nevyloučí, s tím se musí letec poprat sám. Je to dokonce trochu náročnější si éro "přebrat" po dosednutí, než před ním, kdy má letec éro trochu ošahané.
Poté, co in natura vidím, jak začínající žáčci mají problém udržet směr v malym éru při vzletu a přistání, už si nemyslím, že by stejně praxí neotřepanej a řízení nohama nezkušenej člověk tak snadno na 45m široké dráze éro udržel... ale je to jenom názor laika, možná to někdo vidí jinak.
Podotýkám, že mluvím o autolandu 737, možná novější éra jako 75/6/77 a airbusy s možností řídit autopilotem i výjezd, to mají jinak |
|