Ahoj,
timto bych rad apeloval na staff aby zverejnil a pilotum osvetlil Letters of Agreement mezi jednotlivymi FIRy. To co piloty zajima nejvice, by byly predavaci hladiny na priletovych trasach. Proc?
Casto se stava, ze ridici se prihlasi v prubehu letu a pilot nemel/nevedel jak naplanovat klesani tak aby odpovidalo LoA nacez ridici pilotovi udela zmatek klesani, ktere si pilot naplanoval bez znalosti LoA (treba podle performance daneho acft), pripadne ridici neni k dispozici a prece jenom i bez nez bychom se meli chovat ARAIG.
Pro Gustava bych doporucil:
1. nastudovat: http://www.ivao.sk/downloads/docs/LOAS.pdf (mimochodem pro ABLOM neni FL specifikovan - "according EST")
2. pokud bude Dieter Salz online a bude ho klesat v rozporu s LoA LZBB-LOVV tak ho na to upozornit Pripadne zadat potvrzeni/zduvodneni (to je tak vsechno co pilot muze Na to je ovsem potreba znalost anglictiny trochu nad ramec frazeologie (dalsi duvod proc se naucit vice nez phrazeo - ikdyz vlastni frazeo je o HODNE rozsahlejsi nez co si vetsina z nas predstavuje - http://www.plh.cz/index.php?option=com_remository&Itemid=9&func=startdown&id=21 )
Asi bych se nebal a v pripade ze se mi nebude klesani pozdavat, tak bych se ozval napr.:
Wien Radar, CSA318, request descent to FL70 to be leveled over KUNET, as published at Letters of Agreement.
Wien Radar, CSA381, please check Letters of Agreement flight level allocation procedures and confirm descent.
Wien Radar, CSA381 unable to proceed due to non compliant descent procedure with FIRs Letter of Agreeement. Please check LoA procedures.
S pozdravem L.
|
|