|  | Incident na prahou - dotaz k veci, ale MM :) 29. 11. 2009 / 23:47 | |
|  | Petře proč ten konfrontační tón? Nemluvím o žádném předvádění se aerolinkám, položil jsem ti jen otázku, kterou na 99% dostaneš u pohovoru a chtěl vědět odpověď z tvého pohledu.
Zeptal jsem se na jednu věc, která mě opravdu upřímně zajímá a přemýšlím o ní už poměrně dlouhou dobu - v čem je podle tvého názoru výhoda někoho, kdo má nalétáno o 100, 500 nebo třeba 2000h víc na SEP oproti 150h absolvoventovi integrovaného výcviku? To že většina aerolinek preferuje integrované studenty (mluvím o UK, trh práce v ČR je deformovaný) je prostě fakt a podle mně opodstatněný (můj názor jsem zdůvodnil). V čem spočívá tvůj opačný názor, co ti dají ony hodiny nad rámec minima, v čem si myslíš že budeš "lepší pilot" nebo "srovnatelný pilot" z pohledu toho co potřebuje aerolinka, ať už pro běžný provoz, nebo řešení krizových situací? Já už tohle dilema řeším poměrně dlouho a celkem mně zajímá názor někoho, kdo má na tohle téma tak trochu opačný pohled.
K těm automatům s propiskou - předpokládám, že tak mluvíš z vlastní zkušenosti a asi oba víme, jak to chodí u ATPL zkoušek v ČR - prostě se nabušíš banku otázek, sedneš si k PC, uděláš nebo neuděláš, když ne, tak přijdeš příště, prostě pohoda. Takhle to tady nefunguje - v prvé řadě musíš u interních a nutno podotknout těžších zkoušek školy (2x) opravdu prokázat, že tomu skutečně rozumíš (žádné banky otázek na šprtání nejsou) a až teprve poté jsi "připuštěn" k oficiálním JAA zkouškám. Pokud nezvládáš interní zkoušky, nedostaneš se k JAA. V řadě druhé děláš vždy 7 zkoušek najednou a ne jen tak jak a kdy se ti to zrovna hodí. Ty zkoušky nejsou na pc, ale písemné, jejich složení stojí nemalé peníze (a opakování se tak pěkně prodraží) a každý failed pokus je samozřejmě v záznamech dotyčného s příslušně sníženou šancí na získání zaměstnání.
Nemluvím tady o tom, nakolik jsou ATPL zkoušky relevantní pro pilotní umění dotyčného. Na druhou stranu, vzpomeň si pak někdy na to jak byla snadná ATPL teorie a příprava na její zkoušky ve srovnání s časovou a vědomostní náročností u typovky. ATPL teorie tu je zčásti pro základní teoretické vědomosti, které opravdu nejsou jenom blbosti do větru, ale taky pro prokázání toho, že je dotyčný schopen zvládnout to co od něj bude požadovat ve velmi krátkém čase aerolinka - typovka, line training, zvládnutí všech SOPs, předpisů, atd.
K těm milionúm na sezení v Cessnách - na sezení v Cessnách, létání v USA, integrovaný výcvik ani pořádnou školu nepotřebuješ milióny. Já osobně jsem je také neměl a taky jsem jen kluk z aeroklubu co snil o velké dopravě. |
| |
|