|  | Incident na prahou - dotaz k veci, ale MM :) 30. 11. 2009 / 18:55 | |
|  | Každý tohle máme tendenci hodnotit tak, aby to odpovídalo jeho vlastní cestě. Říkáš nám tu vlastně, že nejlepší je to tak, jak jsi to udělal ty (integráč v Oxfordu). To chápu.
Já osobně ti naopak řeknu, že jsem lítal ve svém životě s asi 100 F/O, z integrovaných, modulových osnov, aeroklubů, armády a aerotaxi, snažil jsem se najít nějaké společné prvky, aby se dalo říct, CO je optimum - a řeknu ti, nic takového neexistuje. Oslové i excelentní letci pocházejí ze všech skupin. Možná na samém začátku v typovkách bývají lepší lidé přímo ze škol. To je fakt.
Existují jen uměle rozšiřované fámy (nejlepší je F-Air. Ne, Delta je lepší. To je prd pánové, chce to Oxford. Chyba! Kdo nelítal MiG-21, umí kulový a neměl by tam sedět. Ó nikoliv, musí se začínat v aeroklubu na větroních. Kecy v kleci, jak nemáš alespoň 1000h na Čmeláku, neměl bys k linkám lézt. Atakdále atakdále...). Důvody fám jsou různé, někdy byznys a někdy potřeba do nebe vychválit sebe a své souvěrce.
Určité společné prvky jmenovaných "skupin" samozřejmě existují, ale nejsou tak podstatné. Z těch výraznějších charakteristik bych řekl, že "zelenáči" ze škol, a je jedno, zda byl výcvik modulový či integrovaný, mají větší sebevědomí, zejména v tom negativním slova smyslu. Ti, co nalétali pár "zbytečných" set hodin, už buď to sebevědomí mají obroušené, anebo nabranými zkušenostmi transformované v tu o něco příznivější formu. Pravda je, že "skalní aeroklubáky" a "bush-piloty" v přeneseném slova smyslu je naopak třeba učit víc procedurální kázni. Ale opakuju, že po poměrně krátké době se rozdíly smývají, a zbyde prostor pro posouzení toho, jaký je kdo letec. Tzn. tohle hodnocení má smysl až po pár letech a bylo by zajímavé udělat porovnání, odkud kdo přišel podle výsledků. Z vlastní (byť přiznávám že velmi omezené) zkušenosti bych si troufnul tvrdit, že je to víceméně jedno.
Je to jako když jsme přišli na vysokou školu. Někdo byl z gymplu, jiný z průmyslovky. Taky jsme se hecovali, kdo je lepší. Gymplaři byli lepší na matiku, my zase v klidu zvládali technické předměty. Šlo jen o to, kdy bylo potřeba se projevit, začínalo se matematikou a tak vznikl dojem, že gymplaři jsou lepší. Po čase se to ale otočilo, to když přišly odborné předměty. A, to je podstatné, na konci školy to bylo ÚPLNĚ JEDNO!
A na závěr ještě tolik - zaměstnavatelé (a nevěř tomu, co ti říkají instruktoři, to NEJSOU tovji zaměstnavatelé) se řídí úplně jinými pravidly, než si sami myslíme. Někdo v daný okamžik vyhodnotí, že mu jsou prospěšnější lidé s typovkami a zkušenostmi, jiný zase jindy upřednostní zelenáče (nikoliv že by byli lepší, to je blábol, ale jsou podstatně levnější, a když ví, že kapitány nebude v dohledné době firma potřebovat, tak proč si je za ta léta sám nevychovat k obrazu svému?). Jiný má svojí akademii.
|
| |
|