Ano vlastnil. Proboha já nikoho nechci odradit, jestli je to jediný koníček a člověk tím žije a je ochoten tomu obětovat hromadu času který bude trávit na letišti, není co řešit. Jakmile máš rodinu, práci na baráku a děláš odnevidim donevidim, na letiště se dostaneš 1x za 3 tejdny na půl dne si zalétat, tak už je to napováženou a o tomto jsem mluvil. Tak odhadem na 1h letu věnuješ éru tak 2h práce, spočítej si kolik času na tom letišti musíš strávit pro 50h náletu.
Vezmu to jen tak zhruba:
fixní náklady:
Hangárování: 15000
Běžná údržba: 8000 (pneu, brzdové destičky, mazadla, baterie, sem tam nějaká drobnost)
povinné ručení: 2500
pojištění: 20000
pravidelné revize a odborné práce: 40000/300h (záleží na typu motoru a.t.d.)
15000+8000+2500+20000 = 45 500Kč
a to jsme se ještě nesvezli.
dále to máme při 15l/hod 480Kč (Typhon si veme 20l + 200Kč/1l oleje)
a pak ty rpozpočtené revize a odb. práce 133Kč
suma sumárum: při náletu 50h se dostaneme na : 45500/50 + 480+133 = 1523Kč/h
při 100h je to 1068Kč/h
při 200h je to 840Kč/h
Samozřejmě, dá se ušetřit, někde je levnější hangárování, na druhou stranu jsem nezapočítal vstupní investici a její amortizaci (bude-li éro stát 500000 a předpokládaný rekurz 1000h, připočtěměž si dalších 500 na hodinu více... nejsme na 1523 ale na 2023Kč
a to už je cena, za které se dá ULLa půjčit (a jsi bez hromady starostí)
No nic, každopádně ještě jednou nechci nikoho odrazovat, ale člověk by si měl zvážit do čeho jde. |
|