Máš pravdu, co já vím, tak v podstatě na 3 body s příďákem docela často přistávají Američané, neboť jsou zvyklí lítat na betoně a tam to tak s trochou citu udělat lze. Na našich děravejch letištích je to ovšem chyba.
Nicméně, jen bych přidal svůj názor, že nezáleží jen na tom, je-li to příďák, či ostruha. Každý letadlo má nějaký vlastnosti, a jsou ostruhový letadla, s nimiž se přistává snadno a jde to "skoro hned" a pak ty, kdy to nejde hned prakticky nikomu (205). Ano souvisí to jistě i s polohou těžiště vůči podvozku.
Nicméně je nutno si přiznat, že ostruha je sice taková klasika, ale v podstatě překonaná, a moderní podvozek je příďák, který má více výhod, než nevýhod. Už je dnes spousta pilotů, kteří v životě neseděli v ostruhovém letadle.
Nejtěžší bylo stejně naučit se přistávat s rogalem na nohy. Trefit tam tu správnou rychlost, aby to už neletělo, ale současně se to nezapíchlo. |
|