Z tomto příspěvku bych chtěl uvést některé mýty( tedy, jak to zde poruji) o ATRs. Začnu vzletem, ATR 72-200. Ne že by se chtěl vykecávat, nebo dělat chytráka, ale je to jednodušší pro pochopení.
Rolování. PWR Manegment Setup: TO, Cond. LVRs 100% RPM. PWR LVRs Od DI- FI Výše nemůžete, protože máte aktivní GUST LOCK. Vzlet Deaktivovat Gust Lock. Přesunout PWR LVRs do tvz NOTCHe. Začne pracovat automatika. 90% TRQ. V1, Vr, V2. Vzlet, Odlepí se Podvozek, Zaskočí tvz Idle Gate. Což je zařízení, které brání přesunout PWR LVRs pod FI. Je zda odpověď. Na ATRs Není možné dát reverse pokud není letadlo na zemi a není deaktivována Idle gate.. Pak podvozek, klapky domů, PWR Managment setup jak uznáte za vhodné, většinou se dává rovnou CLB, Připnout sychro Feether( Ne feather, tahle věcička sesynchronyzuje fázový posuv listů vrtule). Cond Lever, jak je libo, Ale dává se cca78 % PRM Prop. Ne méně, nebo se odepnou AC Wild Generátory.Přistání TWR managment Setup TO. Stáhnot PWR Na FI, Cond Levers do 100% RPM. Pokud je nedáte a budete opakovat, pak Bicykle pump Sama přestaví vrtulové páky na 100% rpm. Dále pak hrozí přetočení vrtule, motoru, překroční TRQ. ATR dosedne, počítač deaktivuje Idle gate, reverz. Pak pomalu do FL, bacha zas na přetočení. po vyjetí z dráhy dát Gust Lock, Levý motor do praporu. ATR pojíždí na stand na dvojku. Vychladit jedničku, vypnout odběr vzduchu, vypnout. Zarolovat, vypraporovat dvojku, zabrzdit vrtuli, vychladit motor, vypnout odběry vzduchu, vypnout motor.
Tak toto je kouzlo ATRs. U verze 400 a 500 padá pouze Synchro Feether, ten je automaticky přes PECky a manipulace a CL. Až mi z toho bere křeč do prstů. |
|