Pro režim pohybu letadla po zemi jsou zapraporované vrtule na nic. Odpor nezapraporovaných vrtulových listů je při malých - pojížděcích rychlostech zanedbatelný. IMHO myslím, že zapraporování má význam jako brzda setrvačně se točící hřídele turbíny po jejím vypnutí (zkrátí "doběh" točení - něco jako rotorová brzda u vrtulníků) Jiný význam mne nenapadá. Za letu je to pochopitelně něco jiného - jak odpor, tak význam praporování (v nouzi).
Na druhou stranu praporovat vrtule u nezhasnutého motoru mi přijde jako totální pitomost (ve vzduchu i na zemi), ledaže by člověk chtěl odfoukávat prach z RWY nebo ochlazovat foukáním sousední motor.
V reálu může být nevhodné praporování příčinou fatální havarie - viz DC-3 PH-DDA - všichni mrtví v mělké vodě na vyhlídkovém letu - včetně dvou zkušených kapitánů - díky přehmátnutí na vypínači praporování.