Musím říct, že jsem tyhle zdržovačky kdysi používal taky. Jak ale začne být provoz, je to strašná otrava. Je to sice pěkné a slušnost, ale někdy nepoužitelné. Ve státech jsem měl čas poděkovat za řízení tak možná 2x-3x. V UK, když řeknete London Control "Good morning" na začátku relace, tak odpověď dost často zní - "remain outside controlled airspace". A je po ptátkách, celej den v háji a přípravy jakbysmet. A platí to všude...trend jsou naprosto krátké relace a profesionální přístup. Místo "holding short rwy X at taxiway (holding point) Y, in sequence, ready for departure" se používá jen "ready for departure". To stejné ve vzduchu - někdy se jen přihlásíte volačkou, maximálně přidáte výšku a povolenou hladinu. Pokud jste v řízeném prostoru a máte podaný letový plán, tak všichni vědí kde jste a nikoho nezajímá jaký je den, jak se máte a co jste měli k večeři ;o) Bohužel zrovna na IVAO to pak má někdy CTR docela těžké (pokud se mu v úvodní relaci éro jen přihlásí někde na letišti jako prvnímu a neřekne kde), ale to už se holt musí nechat na pilotech, aby pochopili, kdy je to potřeba. |
|