Mně by ale opravdu zajímala odpověď na tu mou otázku - proč si myslíš, že bys měl něco hlásit řídícímu, pokud seš mimo jeho prostor zodpovědnosti a míříš směrem od něj ? Vždyť jemu je úplně jedno co tam děláš, jestli tam máš dalších 20 letadel, nebo děláš nějaký vylomeniny.
Dám jeden příklad z praxe, kdy je ono čekání na řídícího pro opuštění frekvence nejen zbytečné, ale dokonce na škodu. Letěl jsem si takhle "Valley Rally" okolo Phoenixu, což byla taková naše oblíbená zábava - nějaké 2 hodinky letu těsně pod úrovní class Bravo pro Phoenix Sky Harbor, kdy se postupně provede let na 7 letišt v okolí s CTR třídy D, na nich se provede párkrát touch and go a letí se dál. Po druhém tng na Williams Gateway jsem požádal o "north departure", dostal ho schváleno a pokračoval na Falcon Field. Obě CTR se vpodstatě dotýkají, takže předtím, než vlétnu do toho dalšího, potřebuju ATIS a joining instructions a samozřejmě také povolení pro vstup. To nelze udělat jinak, než prostě po získání povolení pro "north departure" přeladit na novou frekvenci a kontaktovat dalšího řídícího. Já jsem to jednou udělal tak, že jsem čekal na povolení k opuštění frekvence od Williams Gateway, dokonce jsem ho i o to požádal. Po přeladění na Falcon Field mi řídící říká - "sir, I have an advice for ya - you will make life much easier for us and you will also live longer if you do not mess with the controller you're leaving and contact me as soon as possible. I have 7 planes in close traffic waiting for your call".
Takže asi tak. |
|