|  | Incident na prahou - dotaz k veci, ale MM :) 30. 11. 2009 / 23:19 | |
|  | Toníku,
trošku se stydím, že jsem tak trochu způsobil onu nerozhodnost - to jsem neměl v žádném případě v úmyslu a rozhodně vůbec neztrácej ideály ani chuť a motivaci, za to bych si trhal vlasy kdybych to měl na svědomí. To co píšu o integráči/modulu na tom nic nemění, není to buď a nebo, je to jen takový jazýček na misce vah, který někdy má a někdý nemá svůj význam.
Zklamu tě ale s jednou věcí a dám ti bohužel zapravdu s tvou obavou. Létání dopravních letadel opravdu nebude to co sis zažil na migu, Čmelácích, nebo v aeroklubu. Je krásné ze spousty jiných důvodů, ale pokud hledáš zážitky s ručním létáním, toho si opravdu moc neužiješ. Já jsem trošku úchyl a ruční létání SIDů, STARů mně baví, i když je to v řadě případů jenom straight and level a pár zatáček s 25° náklonem, nebo různé základní věci jako přechod do stoupání, klesání, nebo letu v hladině, občas pro radost tohle všechno dohromady. Nacházím v té preciznosti a možnosti mít pocit že to mám v ruce tak trochu potěšení a díky bohu za naše kapitány, kteří to ve velké většině případu podporují - chápou, že si to člověk chce osahat a potřebuje získat jistotu. Zažil jsem i pár nadšenců, kteří mně nechali letět ručně (bez autopilota, autothrottle, flight directora) celý let od vzletu po přistání. Tyhle okamžiky (byť sporadické) jsou právě oním důvodem proč to dělám. Nezažiješ je ale na všech letadlech, u všech aerolinek ani se všemi kapitány. No a těch 2-10 hodin co je mezi radostí na začátku a na konci je bohužel téměř vždy velká nuda a pokud to nedokážeš nějak překousnout a zabavit se (třebas tím že koukáš po krajině a žasneš nad tím že řídíš Bulíka, nebo si třeba čteš noviny), raději od toho aerolinkového létání nic moc skvělého nečekej a poohlédni se po něčem jiném - zajímavá alternativa jsou bizjety, pocit zadostiučinění (ne už ale asi bohužel dostatečné zadostiučinění platové) pak instruktorování, apod. |
| |
|